DRL /Richtingaanwijzer Kombi LED

Hallo, ik rij met een 2017 Ford Mustang Ecoboost.
Ik heb mijn originele verlichtingunit knipperlicht/standlicht met gewone lampjes van voor vervangen voor een aftermarket LED kit. Combinatie DRL /Knipperlicht. Standlicht zit nu op de plek waar eerst de DRL zat in dezelfde behuizing als het mistlicht. Dat werkt perfect.

Echter LED DRL flikkerde bij draaiende motor. Dat heb ik opgelost door er een weerstand tussen te zetten. Het knipperlicht echter (led sequentieel) werkt wel op contact, maar doet niks als de motor draait. (origineel was lampje een gewoon lampje, geen led)
Heb geprobeerd daar ook weerstand tussen te zetten, maar werkt niet. Nu dacht ik dat dit misschien te verhelpen is door er een relais tussen te zetten. Dat zou misschien helpen? Ik zoek echter een manier om dit correct aan te sluiten in combinatie met de weerstand. De nieuwe DRL maakt nl gebruik van 1 massadraad voor zowel DRL als knipperlicht. Op de foto's de nieuwe DRL en een tekeningetje zoals ik denk dat het zou kunnen. Wie kan me hierbij helpen? (ps, ben handige Harrie, maar geen elektronica specialist)

bedankt,
Eric

Anoniem

De elektronica in de aftermarket en auto elektronica maken duidelijk ruzie.
Heb je mazzel dat een weerstand met waarde X al een probleem kon oplossen :+
Niks te verliezen om een relais te proberen zonder de overbodige weerstanden
Best mogelijk dat de mechanische traagheid ervan de invloed van communicatie pulstreinen op je aftermarket elimineert
Je zult waarschijnlijk wel (regelmatig) melding van defecte verlichting gaan krijgen ;(

Dank voor je antwoord. Ik ga dat vanavond proberen. Boordcomputer error voor verlichting kan ik trouwens uit zetten met ODB2 reader ;-)

Op 2 juli 2020 11:53:00 schreef stampede:
Dank voor je antwoord. Ik ga dat vanavond proberen. Boordcomputer error voor verlichting kan ik trouwens uit zetten met ODB2 reader ;-)

Lijkt me sterk want het licht zit waarschijnlijk niet direct gekoppeld aan de dlc locatie ook al werkt de verlichting over de canbus/ linbus.

En zowel,dan het zijn het Bxxx code's een obd2 (is eigenlijk eobd) reader is hier niet ondersteunt .

Deze zijn alleen voor powertrain code's .

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!
High met Henk

Special Member

OBD2...

Is een Ford Mustang.. usa car

Hoewel de 2.3 Ecoboost 4 cil.. hmm eu origin denk ik

Mijn Ford heeft meer CC's uit een eu motor ;)

[Bericht gewijzigd door High met Henk op donderdag 2 juli 2020 22:05:46 (57%)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Shiptronic

Overleden

Op 2 juli 2020 22:03:12 schreef High met Henk:
OBD2...

Is een Ford Mustang.. usa car

Hoewel de 2.3 Ecoboost 4 cil.. hmm eu origin denk ik

Mijn Ford heeft meer CC's uit een eu motor ;)

Ik snap dat gepruts aan de lampen nooit, word het er beter van ? Zie bovenstaand relaas. Nee dus, dan gewoon zo laten!

Hadden ze er ook wel zo'n 3 Cilinder grasmaaier motor in kunnen leggen >:)

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op donderdag 2 juli 2020 22:19:07 (58%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 2 juli 2020 21:18:15 schreef daandc:
[...]

Lijkt me sterk want het licht zit waarschijnlijk niet direct gekoppeld aan de dlc locatie ook al werkt de verlichting over de canbus/ linbus.

En zowel,dan het zijn het Bxxx code's een obd2 (is eigenlijk eobd) reader is hier niet ondersteunt .

Deze zijn alleen voor powertrain code's .

Gaat wel hoor:
https://www.youtube.com/watch?v=nsKvliiOwYI

Op 2 juli 2020 22:17:55 schreef Shiptronic:
[...]
Ik snap dat gepruts aan de lampen nooit, word het er beter van ? Zie bovenstaand relaas. Nee dus, dan gewoon zo laten!

Hadden ze er ook wel zo'n 3 Cilinder grasmaaier motor in kunnen leggen >:)

Welke toegevoegde waarde heeft je comment? Ik vind dat gewoon mooier en wil iets bijleren over schema's, leds e.d. ..

High met Henk

Special Member

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 3 juli 2020 11:13:34 schreef High met Henk:
in je link staat ook het antwoord:

https://s550.guru/disable-turn-signal-hyperflashing/

Klopt. Intussen heb ik knipperlicht issue opgelost door er een relais tussen te zetten, dat werkt nu ook als de motor draait. De DRL flikkert echter nog een beetje. Wellicht moet ik daar een andere weerstand zoeken. Moet nog even uitzoeken hoeveel ohm.

High met Henk

Special Member

het antwoord daar geeft aan dat het zonder weerstanden kan.

En ik denk dat dat ook is wat Shiptronic bedoeld......

een weerstand wordt warm.. LEvert weer brandgevaar op in een auto: daarbij heb je meer delen onder spanning staan: de weerstand oplossing zou ook zeker nooit de mijne zijn...

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Anoniem

Volgens mij wordt uw DRL probleem ook opgelost met een relais,
net zoals bij het knipperlicht.

Het is maar "per ongeluk" dat uw DRL minder flikkert met die extra weerstand.

Dank voor de tip. Dat gaan we straks proberen.

Op 3 juli 2020 11:08:01 schreef stampede:
[...]

Gaat wel hoor:
https://www.youtube.com/watch?v=nsKvliiOwYI

In het filmpje zie je niks van een obd2 reader filmpje is dus nietszeggend .

Maar net wat ship zegt waarom is het orgineel niet goed door al dat gepruts wordt de betrouwbaarheid er niet beter op .

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!
Shiptronic

Overleden

Op 3 juli 2020 11:09:04 schreef stampede:
[...]

Ik vind dat gewoon mooier en wil iets bijleren over schema's, leds e.d. ..

Die dingen zitten er niet voor de mooiheid, maar voor de veiligheid(waarvan nu de betrouwbaarheid te wensen overlaat,geen detectie op uitval meer BV.). houd ook rekenig met een evt ongeval, bij onderzoek kan blijken dat de verlichting niet aan de eisen voldoet, je type goedkeur is komen te vervallen, immers heeft de RDW voor deze configuratie geen goedkeur uitgegeven, strikt gezien mag je er de straat niet mee op.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Anoniem

Als die aftermarket een e-nummer heeft zit dat wel snor.
Anders valt hij wel in de groep van chiptuning, verlaagde vering, afwijkende banden/velgenmaat, kuipzetels, vierpuntsgordels, uitbouw, lawaaierige uitlaat, geblindeerde ruiten, lachgas ....

Op 3 juli 2020 21:54:41 schreef Shiptronic:
[...]

Die dingen zitten er niet voor de mooiheid, maar voor de veiligheid(waarvan nu de betrouwbaarheid te wensen overlaat,geen detectie op uitval meer BV.). houd ook rekenig met een evt ongeval, bij onderzoek kan blijken dat de verlichting niet aan de eisen voldoet, je type goedkeur is komen te vervallen, immers heeft de RDW voor deze configuratie geen goedkeur uitgegeven, strikt gezien mag je er de straat niet mee op.

Wagen is ingeschreven in België, andere regels, niet allemaal legaal natuurlijk. Maar daar gaat deze topic ook niet over. Waarom wel of niet, ik hou van projectjes en zoek gewoon een oplossing. Werkt het niet zo als ik wil, zet ik alles terug zoals het was, that's it. Knipperlicht werkt nu perfect, maar DRL niet, ook niet met relais. In begin wel met draaiende motor, maar als ik knipperlicht gebruik, daarna niet meer. DRL is aangelsoten op originele bekabeling van de wagen en gaat uit als je links of rechts knipperlicht gebruikt. Daarna springt die terug weer aan. En bij het terug aan gaan na het knipperlicht, flikkert die terug. Ik heb die dus afgesloten en de originele DRL terug aangesloten. Werkt ook goed zo en alle lichten werken nu zoals het hoort. Dus nu enkel knipperlicht vervangen, normaal gloeilmapje door sequentiële leds. En ja, ik vind dat veel mooier. Mag dat? Waarschijnlijk niet :-)

Anoniem

In begin wel met draaiende motor, maar als ik knipperlicht gebruik, daarna niet meer... en gaat uit als je links of rechts knipperlicht gebruikt. Daarna springt die terug weer aan. En bij het terug aan gaan na het knipperlicht, flikkert die terug.

Zou de leddriver van de DRL problemen hebben met spikes/transients op de boordspanning?
Is blijkbaar aftermarket van AliDinges, zonder e-nummer zeker? :P
Misschien nog eens seriediode met elco achter proberen?
Of een TVS?