Onweer beveiliging

zag vandaag een regelkast voor een hele productielijn gebouwd met chinees spul en wrs ook door chinezen gebouwd. daar zou je zo een kniptang in kunnen zetten wat daar niet aan klopt volgens de normen hier..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Hehe heerlijk hoe dit forum op China kan afgeven :)

Maar jullie hebben me voldoende gemotiveerd om hem open slopen, kunnen we het toch zien ? Zijn we klaar met het gokken, maar zover ik kan zien vind het knap voor 10 euro en schandalig dat andere minstens 200 zijn. Cassette zelf weegt 43 gram, zou nog wel een redelijke MOV in kunnen zitten, ze hadden zelfs een beter model gestuurd dan afgebeeld, afgebeeld lijken twee lossen modules, dit is 1 solid module met twee cassettes. :)

ik zie niet veel aanbevelingen voor Chinees spul.

Ik zag geen enkele, neemt niet weg dat het nog steeds goed kan zijn, moet wel waarheid van fictie kunnen scheiden.

Niet genoeg om zekeringen te doen falen, maar wel genoeg om verdomd heet te worden.

Je installaties altijd wel blijven controleren met een heat gun, al helemaal nieuw, kan niet wachten op warmte camera standaard op de phone :)

Dat ding wat Clive uit elkaar trekt ben ik ook niet heel erg van onder de indruk moet ik zeggen

Ding hoeft ook niet veel te hebben, gaat al niet om bliksem, maar rare hoge bij voltages, PV denk beter niet in meterkast, dit komt in apart kastje aan de muur in de keuken bij mij, en in meterkast komt die OBO 100kA.

Ziet er in werkelijkheid toch een stukje beter uit :)

Alles met een knipoog ;-)

Ik heb er ff 1 opgeslepen om te kijken of er überhaupt een MOV in zit, nou we hebben geluk er zit een MOV van 20mm in, had gehoopt dat ik hem kon open slijpen en wat nummertjes kon zien, maar helaas aan beiden zijden zitten de contacten aan, weet niet of dat gebruikelijk is, maar ik denk dat het wel iets iig gaat doen.

EDIT : blijkbaar zijn dit van die MOV disc, ik kan lastig de waarde opzoeken, vermoedelijk moet ik deze helemaal open slopen om een nummer eruit te krijgen, als ze er uberhaubt op staan, zag ze op het internet zonder nummer, dingen zijn los 0,10 cent per 1000 (20/40kV), dus ik verwacht daar weinig scam in, ik verwacht wel dat het 10/20kV zijn i.p.v. de 20/40kV zoals beschreven op het doosje, maar dat is nog steeds prima, kan nog iets meer slijpen dan weet ik de dikte, ik verwacht 2-3mm.

Was mooi geweest voor het verhaal als er geen MOV in zat of een veel te kleine, maar helaas ziet er best redelijk uit, zou nog een load test met 140v+ moeten doen, sloop ik hem wel, maar ik geloof het allemaal wel :)

Alles met een knipoog ;-)

OBO V25-B Type/Klasse 2/B, Cartridge los 83 gram (die eerder genoemde chinezen 43 gram, ook geen 100kA maar "40"kA), helaas niet zo veel te zien, maar deze zit dus ook in het hars gegoten, en nee deze ga ik niet open slijpen :P

Alles met een knipoog ;-)