TDA7330 vraag

Hallo allemaal,

Kreeg van iemand het verzoek om in een oude tuner een eigen RDS text op het display te zetten.
Er zit een los RDS printje tussen de tuner AM/FM module en de logic van de tuner, met daarop een TDA7330H, en daarachter een microcontrollertje (LC6543H).
Als ik dit los gooi, werkt de tuner nog steeds prima, en ook met de frequentie op het display.
Zodra je het printje weer aansluit, is het enige verschil dat je de naam van de zender ziet.

Aangezien ik niet weet wat er in de microconroller gebeurd, leek het me simpeler om die te laten zitten, en gewoonweg een eigen signaal in te voeren wat lijkt op wat er uit de TDA7330 komt.
Maar als ik in de datasheet van de TDA kijk word ik niet veel wijzer wat voor data dat ding maakt...

Is die clock/data (pin 12 en 13) die eruit komt een soort I2C of seriele data ofzo ?
Kon ook niet echt iets van voorbeeld programmatjes vinden voor PICBasic of Arduino die de data uitlezen van de TDA om daarop voort te borduren zeg maar.

Note: Ik kan niks met assembly, dus moet wel een beetje "leesbare" code zijn zeg maar ;-)

Bij voorbaat dank allemaal...!

In the beginning there was nothing, but even that exploded