Samsung LE37C630K1W start niet

Hallo,

heb hier een Samsung LE37C630K1W die niet start.

Het volgende gebeurt als je de stekker erin doet : de rode led knippert en je hoort de "samsung tune".

Vervolgens gaat de led uit, ik hoor wat gezoem van het inverterboard en dat is alles. De led blijft niet branden.

Voeding : BN44-0339B, main BN94-03755A. Inverterboard is al verwisseld, dat maakt geen verschil.

Rode led reageert wel als ik een knop op de ab indruk.

Wanneer ik de kabel tussen de voeding en main loshaal gaat de backlight aan, en blijft aan.

Gemeten spanningen op CN801 : 24V is 25.1, inv_error is 1.88 volt.

Gemeten spanningen op CN802 : 5Vdet is 0, A5V is 5.2, PS_On is 0.9, B13V is 12.19, B5V is 5.2 en BL_ON is 0.

Graag wat advies :-) Is 1 van de ccfl lampen defect, of is het de mainboard die me plaagt ?

Alvast bedankt voor de moeite, Frans

Blijft achtergrond licht branden??

Nee,

Tv lijkt dood....alleen reaktie van led op de ab... maar er gebeurt verder niets.

Meet de zekeringetjes eens na op de inverter, vermoedelijk 1 defect.anders trafootjes secundair nameten..

Hoi,

Het inverterboard heb ik al uitgewisseld voor een andere, dat maakt geen verschil. 4H.V2988.071 /A1

Groeten Frans

ejlvb81

Special Member

Zou het de BGA kunnen zijn ?

Nee, deze TVs geen last van ( kan me niet herinneren tenminste) Dan is de voeding niet OK of lampen maken slecht contact

Ik zal de lampen eens van dichtbij bekijken.

Anders gaat ie in opslag bij het milieuterrein :-)

Groeten Frans

Op Marktplaats liefhebberij genoeg, vang je er nog wat voor en een ander gelukkig!

Hallo,

Komt deze week toevallig mijn (maanden geleden al) bestelde ccfl tester uit China op de mat vallen.

De Samsung uit elkaar gehaald, en alle 10 buisjes werken prima, zien er nog netjes uit en nemen elk even veel stroom.

Kom ik weer terug op de voeding..... schema van de BN44-0339B bekeken..... als ik de B5V en de B13V heb, dan zou ik toch ook een signaal moeten hebben op de 5V_DET ???

Hmmmm.......

Wordt vervolgd.....groeten Frans

Als de inverter niets doet, is er ook geen DET spanning