condensator uit haakse slijpmachine (flex)

hoe kan ik dit het beste vervangen , deze is defect .
zonder dit doet de machine het niet.

nieuwe word lastig nergens iets kunnen vinden.

van Bosch onderdelen krijg ik nog bericht.
is een Bosch haakse slijper zeker 50 jaar oud maar weinig gebruikt.

Het is een ontstoorkondenstator.
Het is er een van het doorvoertype.

Zonder deze moet je machine het gewoon doen. Test dit eerst voor je verder aan de gang gaat.

Verbind eerst eens de aansluitingen van de groen draden op zaten door, doe ook hetzelfde met de gele draden.
Je machine moet het dan weer doen.
Als je machine het weer doet dan kun je overwegen een nieuwe onstoorkondensator te plaatsen.

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)

bedankt voor de snelle uitleg, welke waarde kan ik het beste gebruiken voor de ontstoorcondensator.

220nF X condensator, 6,8 of 10 nF Y-Condensatoren.
Eigenlijk doet de waarde er niet echt toe, ongeveer zoals wat er in zat :)
P.s. Y-Condensatoren zijn gelimiteerd door de lekstroom, maximaal 27nF anders vind je aardlek deze slijptol niet lief meer.

[Bericht gewijzigd door walkura op 9 juli 2020 20:04:26 (33%)]

"Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it." - Pope John Paul II

Op 9 juli 2020 18:49:35 schreef Win2k:
zonder dit doet de machine het niet.

Dan is er dus iets anders ook kapot, want normaliter doet hij het wel zonder dit onderdeel. Kan zijn dat MET een kapotte van deze de stoppen steeds springen, maar als je hem er uit hebt, moet ie het doen. (dit zegt toeternietoe ook al).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

deze filter heeft een in en uitgang, dus zonder dit ding werkt het ding niet, is geen Y condensator.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Zonder, maar met de juiste doorverbindingen zou het wel moeten werken. Maar je (testman) hebt gelijk. Ik dacht even te simpel/had de doorlus aansluiting niet gezien.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

testen is goed gegaan, hij doet het .
alleen nog een ontstoorfilter plaatsen.

bedankt voor het meedenken