Philips TV 55OLED803/12

Hallo,
Ik heb vorig jaar een Philips 55OLED803/12 gekocht. Onlangs zijn we verhuisd en is de tv met zijn hoek op de kast gevallen. Gevolg een barstje in het scherm. Wanneer ik deze tv insteek knippert de rode led snel en blijft deze knipperen totdat ik de voeding weg haal. Er is geen beeld of ambilight te zien. Is deze TV goed voor de schroothoop of valt deze nog te redden?

Het snelle knipperen is een aanduiding dat het panel een defect heeft, hierdoor gaat de t-con in protectie en zal de tv niet doorstarten.
TV is helaas onherstelbaar, een los panel is niet leverbaar.

maartenbakker

Golden Member

Never mind het knipperen, barstje in het scherm is bij alle TV's total loss.

De enige uitzonderingen zijn het losse veiligheids/afschermingsglas dat je bij oudere CRT's, oudere plasma's en heel zeldzaam bij LCD's wel tegenkwam en het scherm van een projectietelevisie.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 10 juli 2020 12:25:12 (17%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Een barstje in het lcd scherm betekent dat het gehele scherm vervangen dient te worden en dat is een duur grapje. Als u uw inboedel goed verzekert heeft en voor dit soort ongelukjes ook verzekert bent dan kunt u een beroep op die inboedelverzekering doen.

Nee,bij een Oled zal je geen achtergrond verlichting zien, want dat is er niet !. Maar raar, zit er een zelftest voor scherm in OID?? Zou toch moeten opstarten ??

Deze toestellen hebben een protectie circuit in de t-con, dat is de reden dat ze niet opstarten. Dat is bij en LG anders, daar is bijvoorbeeld de P-Only functie.

Ik las nog niet zo erg lang geleden dat Loewe, die nooit error codes gehad hebben, een error code hebben moeten implementeren als het oled paneel een fout zoals dit heeft.

Al ondervonden dat er aan zo'n OLED paneel echt niets mag haperen of de boel wordt volledig uitgeschakeld.

@william1967: Vorig jaar een Panasonic op de zaak gehad met spontaan uitgevallen oled paneel. Net buiten waarborg, toch omgeruild door Panasonic. Blijkbaar leverde ze in de beeldbuizentijd al geen beeldbuizen.

Wat ik me afvraag: t-con en paneel zijn altijd een een "paartje" geweest. Wat doen ze dan nu, een fout aan dat paneel is sowieso vuilbak?

[Bericht gewijzigd door Beeldbuisje op zaterdag 11 juli 2020 10:17:59 (39%)

yep, vermoed dat de volgende stap een ID prom in scherm komt en niet uitwisselbaar meer zal worden...