Hoe deze connector monteren ?

Ik heb hier twee connectoren:

Bulgin PXMBNI12FIM08XSCPG9
Bulgin PXMBNI12FBF08XSCPG9

De datasheet:

https://docs.rs-online.com/768b/0900766b816633d0.pdf

Deze connectoren hebben een soldeer aansluiting. Probleem is dat ik bij de male variant niet bij de soldeer aansluitingen kan, deze zitten veel te diep naar mijn idee (zie de foto's). Het lijkt me dat de connector nog verder uit elkaar moet voordat je kan solderen, maar ik kom er niet achter hoe dat moet. Weet iemand hoe ik deze connector moet monteren/solderen ?

buckfast_beekeeper

Golden Member

Schroeft het binnendeel er niet uit? Ik zie precies toch draad.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Thevel

Golden Member

Ik heb dit soort connectoren wel eens gesoldeerd.
Als ik het goed herinner kun je idd het binnenwerk er uit schroeven (draaien met een punttangetje).

De schroefdraad aan de binnenklant suggereert inderdaad dat het binnenwerk er uit te schroeven is, goed gezien. Dat had ik ook al geprobeerd, maar lukte niet. Kan nog eens proberen, maar zit in ieder geval muurvast geschroeft dan. Heb er al zoveel kracht op gezet dat ik bang was dat het kapot zou gaan (andere connector als 'sleutel' gebruikt).

Arco

Special Member

Volgens deze manual moet je de bevestigingsmoer aan de voorzijde verwijderen met hun "Cap Assembly Tool"
https://www.bulgin.com/products/pub/media/bulgin/data/Bucc-Wiring-Inse…

Kun je de gewone stofkap voor gebruiken:

https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/enrgtech-images/full/65bb4959998890eed21c2f6e992e5262cfc8acc2.jpg

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dit is een andere serie connectoren.
Voor deze heb ik geen specifieke manual kunnen vinden.

Heb nog geprobeerd uit elkaar te schroeven, maar gaat niet.
Zit muurvast of kan niet los.

Thevel

Golden Member

Heb je al geprobeerd de andere kant op te draaien (linkse draad)

Als je op het rechter plaatje kijkt, lijkt inderdaad dat de binnendraad links is.

Wel een nachtmerrie om die M12 8P connectoren te solderen. Ze worden ook gebruikt voor ethernet. Gelukkig waren ze voorgeconfectioneerd (3x woordwaarde).

Ik heb ze ook gezien met schroefaansluiting en extreem kleine schroefjes, werden met een industieële camera gebruikt.

[Bericht gewijzigd door henri62 op maandag 13 juli 2020 21:13:16 (20%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
GJ_

Moderator

Daarom koop ik eternetkabels op maat of gebruik ik ze van Phoenix. Dit zijn kleine nachtmerries.

benleentje

Golden Member

Natuurlijk wel leuk als je zeeën van tijd hebt ;).

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Het blijkt dat je het middelste deel er gewoon uit kunt duwen met een schroevendraaiertje of zo. Moet je ook maar opkomen.
Solderen is gelukt. Kabels kopen is gemakkelijker inderdaad, maar ging nu even moeilijk.

buckfast_beekeeper

Golden Member

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Thevel

Golden Member

Op 18 juli 2020 19:55:21 schreef Tuxracer:
Het blijkt dat je het middelste deel er gewoon uit kunt duwen met een schroevendraaiertje of zo. Moet je ook maar opkomen.

Ik ging er een beetje vanuit dat je dat al geprobeerd had...