Whirlpool WSN5586AN ijsblokjes in bak versmelten en ijs aanslag bij opening

Hallo,

Ik heb een Whirlpool koelkast WSN5586AN, Amerikaans model. Sinds enige tijd smelt de onderste laag ijsblokjes in de bak samen en zit er lichte ijsvorming in de trechter waardoor de ijsblokjes naar beneden vallen.

ik heb gezien dat er een klepje zit die de trechter afsluit. Als er ijsblokjes of gruis getapt wordt dan opent deze en sluit daarna weer. Soms blijft dit klepje op een kiertje staan. ik neem aan dat hierdoor mijn problemen ontstaan.

heeft er iemand ervaring hiermee? Hoe kan ik dit oplossen. Een nieuwe distributeur kopen?

Niet eenvoudig om zo uit te leggen. De motorklep bestuderen om te zien waarom hij open blijft staan is idd de eerste stap die je moet nemen. Ik heb ze al een paar keer vervangen maar ik moet er voor staan om te herinneren hoe het weer uit elkaar gaat. De voorkant moet uit elkaar. Heb je technische kennis of beschik je over handigheid? Typeplaatje niet vergeten, scheelt een hoop zoekwerk.

Krijg je dan de door mij geconstateerde problemen zoals op de foto's?

Kan het ook aan de aansturing liggen?

Ik heb de unit al een keer uitgebouwd. Zie geen technisch mankement maar na een aantal keren blijft de klep gewoon openstaan ca 1 cm. Even een keer ijs pakken of de stekker eruit en erin dan sluit de klep weer goed. Er zit niets tussen.

[Bericht gewijzigd door Robert1964 op 15 juli 2020 00:41:43 (52%)]

De problemen die je hebt zijn perfect verklaarbaar door een openstaande ijsflap. Ik vermoed dat de oorzaak eerder in de motorunit te vinden is, helaas moet deze daarvoor eruit genomen worden. Ondoenbaar is het niet. Is dit het model met blauwe displayleds? Front gaat er af hoor wel oppassen voor schade.

Wilde even weten of

A De problemen veroorzaakt worden door de openstaande klep, ja dus.

B als ik een nieuwe unit bestel het probleem dan niet ergens anders aan ligt bv de aansturing.

Vervangen van de unit is voor mij geen probleem.

[Bericht gewijzigd door Robert1964 op 15 juli 2020 00:44:54 (12%)]

Waarom vervangen? Kun je niet eerst een kijkje nemen of het geen kleinigheid is? Vragen ze wel honderd euro voor. Het is niet dat dit een probleemloze machine is. Komt regelmatig wat aan.

[Bericht gewijzigd door EricN op 15 juli 2020 06:24:39 (25%)]

Meest voor de hand liggend is de afslag (microswitch) niet correct, verder anders geen problemen