Groep .bas files elk hun eigen directory geven

Er is een nieuwe Bascom uit die de AVR's met UPDI aan kan.

Bij het uitproberen herhaalt zich een oud probleem.
Bascom heeft een directory "Samples" waarin heleboel .bas files staan.
Zodra je een sample draait spuugt bascom een hoop files uit die allemaal tussen ongerelateerde andere .bas files komen.
Een beetje spelen met verschillende samples maakt van de "Samples" directory al gauw een enorme bende.

Ik wil binnen de "Samples" elke xyz.bas veranderen in een xyz.dir met daarin de xyz.bas.

Hoe moet dat? Het liefst met een paar muisklikken...

Arco

Special Member

Waarschijlijk kun je wel een 'Save as' doen. Daarmee kun je de boel ergens anders opslaan...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Welk O/S? Vermits het er niet wordt bijgezegd, en vermits er wordt uitgegaan van muisklikken, veronderstel ik dat het Windows zal zijn. In een fatsoenlijk O/S is dat een simpel scriptje, of, als het minder leesbaar mag zijn, een one-liner.

for F in *.bas ; do
 basename = .... #  (knip de .bas extensie er af)
 mkdir $basename
 mv $F $basename
done
hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
Arco

Special Member

Kan in Windows natuurlijk ook met een batchfile, maar 't hoeft niet zo spartaans... ;)
Programmaatje opstarten in samples directory. Alle files komen dan in subdirectories met de naam van de sourcefile...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 16 juli 2020 12:32:43 schreef Arco:
Kan in Windows natuurlijk ook met een batchfile, maar 't hoeft niet zo spartaans... ;)
Programmaatje opstarten in samples directory. Alle files komen dan in subdirectories met de naam van de sourcefile...

Ik heb het getest.
bastodir pakt alleen de eerste: 1wire.bas
Toevallig bestond daar al een dir voor: 1WIRE
De andere .bas files vindt hij niet. Geeft als boodschap:

Info:
Directories: 0
Files found: 1
Skipped: 1

Volgens mij heeft ie alleen gecheckt of er een directory met dezelfde .bas-naam was.
bastodir heeft geen enkele directory gecreëerd. Tenzij die op een wilde plaats is terecht gekomen. Maar waar dan?

Arco

Special Member

Ik had de file nog iets aangepast, wellicht heb je de oude getroffen (daar zat een foutje in)

Ja Arco, nu doet ie wel wat de bedoeling was.
Voor alle .bas files in de directory waarin bastodir.exe staat worden nieuwe directories met dezelfde naam gecreëerd, met daarin de originele .bas file.

Als er al een directory was, dan wordt die overgeslagen; bijvoorbeeld: 1WIRE.

Beetje vreemd/verrassend: Directory "1WIRE" ziet ie als bestaand "1wire". Er was een 1wire.bas, maar geen 1WIRE.bas.
Binnen Bascom is dat misschien zo, maar ik vind dat niet direct logisch in Windows10 file manupulaties.

Ik denk dat ik deze bastodir er in houd. 1000x dank _/-\o_