Revival oude merken

Tidak Ada

Golden Member

Op 26 juli 2020 15:29:06 schreef New Beetle:
Dat lijkt hier wel een forum van hoogbejaarden :D [....]
[bijlage]

Om interesse in historie te hebben hoef je niet hoogbejaard te zijn, maar meestal moet je er wel veel geld voor hebben. Dus tenzij een erfenis zal je wat meer op leeftijd moeten zijn :+A

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Hubie

Special Member

Op 26 juli 2020 13:55:15 schreef RAAF12:
Schaub-Lorenz had die ook was vaak een optie die er los kon worden bijgekocht. De bijhorende TV had een VHF tuner, meen ik me te herinneren. Het tweede net kastje (NPO2) kwam er weer later bij dat zou je nu een settopbox noemen :-). De TV kijkers die de uitzendingen vanuit het REM 'eiland' in de Noordzee wilden zien, hadden meen ik dat ook nodig. En een antenne, richting zee gedraaid.

[bijlage]

RAAF12

Golden Member

Ja het was een rage die antenne's. Er waren heel wat knoeiers bezig die geen afstandhouders op de muur plaatsten voor de 300Ω lintlijn.
Mooi scheepje btw, heb ik ooit op gezeten als kind, richting Terschelling.
Midden op zee overstappen voor de Vlieland veerboot, ik zie het nog zo voor me. Mensen vonden dat wel erg eng.
https://www.rederij-doeksen.nl/historie-rederij-doeksen

Hubie

Special Member

Tja,tegenwoordig is een schip een rechthoekige koker met een punt aan de voorkant ;-)

Over REM antenne's : https://www.radiotrefpunt.nl/entry/4726-column-hans-knot-rem-tv-en-de-…

Op 19 juli 2020 18:52:42 schreef Arco:
Ik heb ooit een Grundig TK21 gekocht, was bar en boos slecht (was altijd wat mee...)
[afbeelding]
Heb 'm na een jaar met iemand omgeruild voor een 20 jaar oude Philips, waar ik nooit wat mee heb gehad... ;)

Dat is een beetje uit de duim gezogen denk ik.
Een TK21 is er nooit geweest, wel een TK20 uit 1958. de eerste commeciele recorders van Philips kwamen in 1953 in de handel.
Als het een TK121 is, zou het nog kunnen, die is van 1979. Een twintig jaar oudere Philips zou dan van 1959 zijn. Als je weet waarom we nimmer Philips recorders verkocht hebben........

maartenbakker

Golden Member

Op 26 juli 2020 15:29:06 schreef New Beetle:
Dat lijkt hier wel een forum van hoogbejaarden :D Wij hadden uiteindelijk toch al zoiets. Had twee functies, tv bedienen en muizen verjagen.

[bijlage]

Da's nog een luxe, die TV had een klok.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Hubie

Special Member

Op 26 juli 2020 15:29:06 schreef New Beetle:
Dat lijkt hier wel een forum van hoogbejaarden :D Wij hadden uiteindelijk toch al zoiets. Had twee functies, tv bedienen en muizen verjagen.

[bijlage]

OT\ ;-) Ja ik zou best eens de gemiddelde leeftijd van een CO er willen weten (gewoon uit nieuwsgierigheid) maar dan krijg je weer dat privacy gedoe.

Op 27 juli 2020 03:42:46 schreef Hubie:
OT\ ;-) Ja ik zou best eens de gemiddelde leeftijd van een CO er willen weten (gewoon uit nieuwsgierigheid) maar dan krijg je weer dat privacy gedoe.

Als je ooit in levenden lijve de winkel bent binnengelopen en een TV met afstandsbediening zoals deze in de post van Arco bent gaan kopen dan ben je volgens mij minstens 90. Zitten hier echt mensen van die leeftijd? Welkom, zou ik zou zeggen.

Ik denk ook niet dat de gemiddelde Belg zich toen zoiets kon veroorloven, zelfs in 'mijn tijd' kostte een TV makkelijk 50.000 BFR, dat waren vlot 2, misschien wel 3 maandsalarissen. De Chinezen krijgen alle zonden van de wereld op hun kop, maar we hebben nu wel 3 TV's in huis, een iPad een PC of 2 en wat nog allemaal. Man, vrouw allebei een auto en dochterlief natuurlijk ook en je hoeft daar zelfs niet eens meer aan te sleutelen elke maand.

maartenbakker

Golden Member

Die TV kostte zoveel maar werd daardoor ook wel een paar keer gerepareerd dus ging vrij lang mee. Zeg gekocht in 1976 en afgedankt in 1991. Misschien zelfs nog een paar jaar op een studentenkamer gebruikt. Iemand van een jaar of 50 a 60 kan realistisch met zo'n TV gesjouwd hebben. Ik ben jonger maar verzamel antieke TV's dus dat telt niet. Ik zou er trouwens graag zo een hebben. Heb zelf op een vergelijkbare manier jarenlang naar een Grundig van 1982 en een Grundig van 1990 gekeken en hoewel ik Philipsliefhebber ben, was ik daar altijd uitermate tevreden mee.

Overigens on-topic loop ik zelf al een tijdje rond met het idee dat ik een oud merk wil reanimeren maar daar zijn nog 'wat' drempeltjes die genomen moeten worden, zoals assortiment, marketing, financiering en ohja de merknaam is van iemand anders dus dat gaat ook kosten. Dat is dus voor als ik de loterij win ofzo.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op maandag 27 juli 2020 08:02:23 (22%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."