App voor stemcommando

Bavelt

Golden Member

Ik ben bezig om via een stemcommando mijn programma wat dingetjes te laten doen (als test een aantal gekleurde ledjes aansturen).
Ik wil dat gaan uitbreiden naar bv een servo-motortje.
Ik werk nu met de JDY-31 bluetooth module.

Alleen mis ik nog een goede App die continu de stem via bluetooth omzet naar Uart.
Ik gebruik de app AMR_Voice. deze werkt wel, maar je moet voor ieder commando steeds op een knop op de smartphone tikken. Dan kun je spreken en het commando wordt via google translate doorgestuurd.

Wat ik graag zou willen is dat je doorlopende commando's kan geven zonder interventie op de telefoon vor ieder commando. (uiteraard wel met pauzes tussen de commando's).
Weet iemand of zoiets er is? Of kan het slimmer?

Fouten zijn het bewijs dat je het probeert..

Je kunt eens naar Tasker kijken. Zit ook iets van stem herkenning in waar je weer taken aan kunt koppelen.

In Google Home assistant kan je bijvoorbeeld 'Albert Heijn' of 'Buienradar' openen en dan kan je ook doorlopend commando's geven. Daar zal wel een api voor zijn.

Bavelt

Golden Member

Op 21 juli 2020 11:24:49 schreef K7Jz:
In Google Home assistant kan je bijvoorbeeld 'Albert Heijn' of 'Buienradar' openen en dan kan je ook doorlopend commando's geven. Daar zal wel een api voor zijn.

De kunst is om de ingesproken tekst (die inderdaad goed door Google wordt herkend) om te zetten in een via bluetooth te verzenden string.

AMR_Voive werkt op zich prima. Alleen heb ik het probleem dat je om een woord of zin in te spreken steeds op een knop moet drukken.

Fouten zijn het bewijs dat je het probeert..