Printplaat airco

Ik heb de mosfet besteld, deze ga ik eerst eens vervangen, ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen...
Voor de rest heb ik praktisch alles doorgemeten en lijkt ok...

Een kleine update, ik heb de mosfet vandaag vervangen. Daarnet alles aangesloten buiten de motor van de ventilator, dan kan ik het toestel opzetten en werkt het, buiten de ventilator natuurlijk. Dan zet ik de zekering terug af en sluit ik de ventilatormotor aan, zet de zekering terug aan en dan brand de zekering op de printplaat terug door en is het uit met de pret... Iemand nog suggesties?
Mvg

Diodebrug meten en dan "even een piep" hint er m.i. naar dat er in-circuit gemeten wordt en dat er condensatoren in het spel zijn. Lijkt me geen teken om onraad te ruiken.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ik denk dat de print voor de rest wel ok is, ik ben eerder aan't denken aan kortsluiting in de ventilatormotor, er zitten vijf kabels aan, iemand een idee hoe ik deze kan doormeten met een multimeter? Zit er ook nog een condensator in de motor voor het opstarten?

Dit is een foto van de motor en de aansluitingen.

dit lijkt me een gewone 230V motor met 3 standen. er zit vaker ook een thermische beveiliging in, als die eruit ligt doet de hele unit niks meer. als je dus de stekker van de binnenfanmotor niet insteekt dan start de voeding ook niet, check dat dus..

er zit geen condensator in, ding is een 15-25W doorgaans. ik vewrmoed dat de rode en blauwe bijna 0 ohm doormeten, en dan van blauw naar de bruine, oranje, wit steeds meer weerstand?

[Bericht gewijzigd door testman op vrijdag 31 juli 2020 10:39:51 (27%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Van rood naar blauw meet ik 302 ohm.
van rood naar bruin 327 ohm.
van rood naar oranje en wit oneindig.
Van blauw naar bruin 26 ohm, en de rest alles oneindig.