service ervaringen met dyson föhn ?

joopv

Golden Member

Hier in huis zijn 3 meiden met afrikaans haartype. Het is mooi, maar het kost veel tijd en effort...

Mijn vriendin heeft de zinnen gezet op een Dyson Supersonic fohn met een speciaal opzetstuk wat nog los besteld moet worden. Het ding bij de media markt bekeken. Ziet er mooi uit en lijkt erg goed te werken, ik was wel onder de indruk van het ding. Er komt een ongelooflijke berg lucht uit bij een naar verhouding erg laag geluidsnivo.

ik heb deze youtube video gekeken. Dat zet je wel even met de voeten op de grond :) (500 dollar blowjob)

Nu is 400 euro wel idioot veel voor een fohn, maar ik zie het ding ook een heel stuk goedkoper ongebruikt / zonder bon op MP staan.

- Heeft er iemand service ervaringen met dit apparaat?

- Is er een kans dat ik een illegaal fake apparaat in de handen gedrukt krijg (ga 'm ophalen in R'dam)? Kans is aanwezig bij dit soort dure hi-end wannahave gadgets lijkt me... ? Ik heb 'm dus al bij de MM bekeken dus weet ongeveer wat ik moet verwachten.

illegaal fake apparaat

Mompelt iets over to good to be true... Ongebruikt, zonder bon via MP, wat verwacht je zelf...

Vanwege het stoppen met mijn salons, bied ik deze gloednieuwe Dyson supersonic Föhns aan, ze zijn ongebruikt en compleet nieuw. De bedoeling was om ze zelf in de salons te gebruiken.

Leuk verhaaltje , maar met 270€ niet echt goedkoop, en helemaal verdacht dat ze er meerdere heeft. Ik zou het gezien het verschil niet doen in elk geval, er staat er een op MP die wel een bon heeft voor maar 30€ meer.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Ik heb ook dat gevoel, iets bekruipt me. Er hangt op z'n minst een reukje aan... Ikzelf zou het zeker niet doen, al te veel messed up with...

Veel kans dat je gewoon je geld kwijt bent aan het einde van de rit.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Op 1 augustus 2020 18:45:58 schreef Roland van Leusden:
er staat er een op MP die wel een bon heeft voor maar 30€ meer.

30 euro voor 4 maanden garantie is ook een hoop geld anders

Tsja, 270€ voor een mogelijke imitatie die na 3 maanden stuk is nog meer... Ik heb een tijdje bij de Douane gewerkt, je wilt niet weten hoeveel imitatie spullen er via verschillende wegen de EU en NL inkomen.

Sommige imitaties zijn zo goed dat zelfs de merkhouder er moeite mee heeft om ze te herkennen, goede imitatie is geen garantie voor kwaliteit uiteraard.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Vind de service nogal STAR van Dyson. Een kruimeldief gehad, schoepje afgebroken helaas maar een nieuwe leveren willen ze niet... Opsturen was enigste wat ze zeiden... Met een prijskaartje van 235 Euro wel een duur schoepje..

Wat wil je dan? Dyson wil nu eenmaal geld verdienen (Het liefst met hopen) zoals Apple dat doet. Die dure villa en auto's moeten ook betaald worden. En misschien ook nog dure madams in het spel, dan heb je echt veel geld nodig.

Mensen denken echt dat ze met Dyson een Porsche in huis halen zoals Apple producten, net hetzelfde.

In plaats van Dyson heb ik nu een snoerloze stofzuiger van Thomson, je krijgt er al gelijk een tweede Accu bij! Fijn ding en heel krachtig.

[Bericht gewijzigd door CrossFireX op 1 augustus 2020 19:26:31 (18%)]

Die dyson zaken zijn gemiddeld 500% duurder als hun soortgenoten. (zo'n beetje de Apple onder de zuigers/blazers... ;) )
Ik vind 500 euro voor een 'motortje met een handvat' niet echt te verantwoorden, behalve als gadget voor liefhebbers.

Een tafelstandaard moet je er los bijkopen voor 'slechts' 90 euro...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - www.arcovox.com

je ziet overal die draadloze kruimelzuiger van dyson, ook een overprijsd ding. daar kom je wel opnieuw achter over wat jaren als de accu gaar is. ben sowiso geen fan van die zakloze dingen, wat zand opzuigen en hoppa je kunt weer die bak legen en teveel filters schoonkloppen.

ik vermoed dat die fohn ook meer tegenvalt als je denkt, net als de rest al zegt, de apple onder de ventilatoren..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 1 augustus 2020 18:22:02 schreef joopv:
- Heeft er iemand service ervaringen met dit apparaat?

Ik heb 3 Dyson toestellen, twee stofzuigers en een ventilator. Nu ben ik niet bepaald het type dat normaal dergelijke dure merkartikels koopt, ben echter ook niet alleenheerser :D

1) Zijn die dingen goed? Zonder twijfel, Dyson is geen rommel
2) Zijn die dingen zo goed dat de prijs past? Denk het niet, maar je kan Dyson niet verwijten dat de consument de vraagprijs wil betalen, zo werkt dat nu eenmaal.

Hangt af van je budget. Het is een gadget. Werkt goed maar als iets van dyson stuk is gaat het wat kosten. Met deze haardroger geen ervaring maar alle andere rest van dyson wel. Als je om het geld niet verlegen zit is het een leuk probeerseltje maar als het een kap in je budget neemt zou ik het alleszins niet doen. Beter een goede lawaaimaker nemen. Scheelt een pak. Op MP zitten zeer veel oplichters, niet doen please dit zaakje ruikt. Het minste dat je op dit soort gadgets wil is toch wel 24 maand waarborg.

Niemand zegt hier dat Dyson rommel is... Het is goed, maar anderen zijn vaak even goed of zelfs beter. Dat is het beeld dat mensen soms niet begrijpen.

Iedereen weet toch dat het duurste nu niet altijd gelijk staat met het beste, dat moet je intussen toch wel begrijpen dacht ik.

Het is meestal (net als met Apple) om indruk op anderen te maken, de kwaliteit van veel goedkopere apparaten is vaak gelijk of beter...
(Het staat nu eenmaal beter om te kunnen zeggen "Ik heb een Dyson föhn", als te kunnen zeggen "Ik heb een Ping Pong Ho föhn"... ;) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - www.arcovox.com

Op 1 augustus 2020 20:44:11 schreef CrossFireX:
Niemand zegt hier dat Dyson rommel is... Het is goed, maar anderen zijn vaak even goed of zelfs beter. Dat is het beeld dat mensen soms niet begrijpen.

Iedereen weet toch dat het duurste nu niet altijd gelijk staat met het beste, dat moet je intussen toch wel begrijpen dacht ik.

Fluke, Mercedes,.. Zijn dat ook niet en de consument koopt dat ook. De mensheid is nu eenmaal onderhavig aan snobisme en status.

De gemiddelde film zie je bijna altijd Apple PC, dus mensen denken; Dan moet het ECHT wel goed zijn als bekende acteur dit gebruikt.

Helaas is de waarheid anders, dit is simpel gewoon afgekocht door Apple zelf...

Maar on Topic; De service van DYSON is gewoon DUUR. Net zoals BMW of Audi ook alles 3 keer de prijs aan rekent.
Als je iets heel duur koopt, is de service ook duur, dat moet je gewoon erbij nemen...

Shiptronic

Golden Member

Als ze echt uit een salon komen die er mee stopt is het een zakelijke aankoop. Dan moet je de boekhouding 7(?) jaar bewaren. dus bonnetje kwijt??

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Apple denk ik hier wel een buitenbeentje denk ik. Ik heb een vriend die een Apple heeft en in dezelfde periode heb ik reeds 3 PC laptops gehad. Ja, Apple is duur, maar heeft een veel langere levensduur. Dit heeft niet enkel met betrouwbaarheid te maken maar ook met SW ed.

Shiptronic

Golden Member

Nooit de filmpjes van Louis Rossman gezien?

Ik heb hier laptops (Panasonic tougbook) liggen die al jaren mee gaan , uitgebracht voor Windows XP , nu draait er W10 op , dus hoe zo niet lang mee gaan ?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

ook een verkeerd beeld... Dat klopt niet van die levensduur... Ben ik niet eens mee.

Ik heb hier een oude Laptop van Fujitsu-Siemens in bezit. Dit ding draait gewoon Windows 10-64 bit met een Core 2 duo Processor! Een Amilo XI 3650 laptop. Of wat te denken van een oude SONY VAIO laptop met een core i3 CPU. Draait perfect Windows 10!

En met een SSD werkt dit gewoon snel, ongelooflijk.

Apple een buitenbeentje? Dat kan best, maar alleen tussen je oren...

Oei, Dat lijkt hier weer in een van die Apple tegen Windows en hoe heet dat weer, Linux discussies te ontaarde. Dat iemand van mijn leeftijd nog in die val trapt. :)

Op 1 augustus 2020 18:22:02 schreef joopv:
Hier in huis zijn 3 meiden met afrikaans haartype. Het is mooi, maar het kost veel tijd en effort...

Dat zet je wel even met de voeten op de grond :) (500 dollar blowjob)

Nu is 400 euro wel idioot veel voor een fohn, maar ik zie het ding ook een

-

ik zou die meiden lekker laten kiezen , 1 dyson fohn of 2 goedkopere en de rest van de 400 voor kleding .
wedden dat ze de laatste optie kiezen ? :)
anders informeer eens bij mensen die er dagelijks mee werken zoals kappers / kapsalons wat hun bevindingen zijn , en eventueel wat een goedkoper maar goed alternatief is .
dyson reclameert een speciale motor ontworpen te hebben , in werkelijkheid zal het de zelfde motor zijn die in andere merken gebruikt word , je kan het wiel maar 1 keer uitvinden .

zag laatst een reclame van een bepaald merk stofzuiger met een koperen motor , ter illustratie zat er een tekening bij van de rotor met koperen windingen ..... net als elk andere motor

[Bericht gewijzigd door klaasy op 2 augustus 2020 08:44:33 (35%)]

joopv

Golden Member

Nou nee, het is wel een compacte highpower bldc motor, van het type wat ook in bv drones gebruikt wordt, of als fan in bepaalde types servers. Niet zomaar een doorsnee collector motortje. Dat het ding zo stil is komt door het hoge toerental: een deel van de geluidsoverlast zit boven de gehoorgrens.

Ondertussen heb ik een alternatieve föhn gevonden voor 33 euro met het juiste opzetstuk voor hun krullen en zal dat eens voorleggen. Maar de herrie en het gewicht blijft een nadeel.

Ik heb overigens meer input gekregen en denk dat de MP verkoopster ten goede trouw is.

Op 1 augustus 2020 20:24:51 schreef New Beetle:
[...]Ik heb 3 Dyson toestellen, twee stofzuigers en een ventilator. Nu ben ik niet bepaald het type dat normaal dergelijke dure merkartikels koopt, ben echter ook niet alleenheerser :D

1) Zijn die dingen goed? Zonder twijfel, Dyson is geen rommel
2) Zijn die dingen zo goed dat de prijs past? Denk het niet, maar je kan Dyson niet verwijten dat de consument de vraagprijs wil betalen, zo werkt dat nu eenmaal.

Ben het met je eens. Dyson producten zijn absoluut de helft van hun aankoopbedrag waard want het ziet er ronduit super strak uit en werkt goed. Het resterende bedrag is een drempel waar veel mensen tegenaan schoppen. Je wilt het wel maar niet voor die prijs, of je koopt het uiteindelijk toch.

Ik kocht een jaar geleden de V10 steelstofzuiger met roterende borstelkop tijdens een Dyson €100,00 cash-back actie waardoor de prijs minder bitter smaakte. De leidinggevende vond het geen must maar omdat ik zei de gek na de nodige positieve reviews er toch wel graag een wilde kwam hij in huis.
Na de eerste meters op een tapijt zat de opvangbak dusdanig vol dat je het schaamrood bijna op de kaken zou krijgen, alsof er nooit gestofzuigd was. En dat deden we toch regelmatig met onze good-old Miele van 2000 Watt.
Zo kwam er al snel een mini roterende borstelkop bij voor de bank en kussens op de tuinstoelen, voor als het poezengenootschap hier een nachtje op door had gebracht. Zo snel en simpel als dit nu schoon is, gewoon top!

De combinatie van een financiële meevaller en een onbereikbare wens van de leidinggevende bracht mij er toe om dan maar eens gek te doen en de Dyson Föhn onder de kerstboom te schuiven. Dit was meteen een schot in de roos!
Na enige blikken van ongeloof toen het pakpapier was weggescheurd werd het een en ander gelijk geprobeerd. Ik begreep dat nog geen enkele föhn zo goed werkte, zeker met de bijgeleverde krulset. Technisch kwam ik zelf niet verder dan dat dit kekke machientje echt zeer strak is afgewerkt en de motor op een prettig hoge toon werkt waardoor niet heel de straat de TV harder moet zetten. En dit alles in een keurige grote lederen opbergkoffer.

Resumerend is Dyson een belachelijk duur merk maar wel erg mooi afgewerkt en het doet wat het moet doen ook erg goed. En oh ja, de föhn stopte er onlangs ineens mee, vrouw in paniek. Oplossing, filter schoonmaken, clickson af laten koelen en verder met de krullen. Dat scheelde weer een belletje met de arrogante Nederlandse Dyson tak. Want inderdaad, die club voelt zich elitair in de witgoedwereld en dat merk je goed in de aftersales.

maartenbakker

Special Member

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Dyson heeft toch een wasmachine gehad. Geweldig complex toestel. Heb het eens volledig uit elkaar gehaald, heel cool. Vol tandwielen om de dubbele trommel in tegengestelde richting te doen draaien. Zijn nog vrij lang mee gegaan.
https://www.pinterest.com/pin/223913412693995538/

[Bericht gewijzigd door EricN op 2 augustus 2020 23:18:36 (10%)]