lithium ion packs veilig connecten

Goedemiddag,

Op dit moment lever ik batterijpacks van 18650 cellen met de configuratie 3S7P. Echter wordt de verzending ingewikkeld en vraagt mijn klant om deze te leveren als 1S7P packs. Om vervolgens op locatie te verbinden. In de praktijk betekend dit dat de SOC oftewel het capaciteits-/spanningsniveau niet meer te controleren is. Zijn hier oplossingen voor, of hoe ingewikkeld is dat om te bedenken? Op de individuele packs brengen we sowieso een protection circuit aan voor de veiligheid van de packs, maar dit ondervangt geen evt verschillen in de packs.

Ik zou op de vraag vd klant niet ingaan. Die moet je tegen zijn eigen domheid beschermen. Geef veiligheidsrisico op als argument. Wie is er verantwoordelijk voor misloop? Wat gebeurt er als je de klant meld dat elke vorm garantie verdwijnt als je op zijn vraag zou in gaan?

De reden dat je normaliter 7S(3P) maakt (ik heb de 3P tussen haakjes gezet om duidelijk te maken dat je de 3P modules in serie gezet hebt) is ook dat eventuele verschillen tussen de cellen uitmiddelen.

En met de 3P(7S) configuratie moet je ook echt 3 BMS modules bijvoegen. Het ontladen moet ECHT gestopt worden als 1 van de cellen te laag komt.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/