lab voeding HPS3025

heb deze voeding maar geeft problemen
de regeling gaat niet meer van 0 - 30 maar vanaf 6-39
een schema zou fantastisch zijn.

Ha diverc,

Is dat een handykit power supply 30 V 2,5 A dat model is er in 3 of 4 uitvoeringen !
Als je een foto kan maken van het exterieur interieur aan de hand van de componenten kom je een heel eind.

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

Een eerste gedachte zou dan uitgaan naar de negatieve spanning of die nog wel aanwezig is.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

heb fotos genomen en bijgevoegd
heb geen weet van negatieve spanning
alvast bedankt voor interesse

Kruimel

Golden Member

Is hij hetzelfde als deze? Lab Voeding

Er zal inderdaad iets mis zijn met de hulpvoeding. Ik heb geen schema, maar het klinkt als een goede gok. Op de foto's in het andere topic zag ik een opgezwollen condensator, wat best een oorzaak kan zijn. Dan zal de negatieve voeding niet lekker draaien en zal de spanning ook een rimpel hebben. Wat geeft de multimeter aan als je de uitgangsspanning meet met een multimeter op wisselspanning? Als dat meer dan zeg 0,1V is denk ik dat je hulpvoeding slecht loopt.

probleem opgelost.
Heb dual opamp losgesoldeerd en een socket geplaatst om er eventueel een nieuwe in te stoppen. Maar eigenaardig genoeg blijkt voeding nu wel te functioneren met oude IC in het socket !!!
Heb ook een aantal condensatoren vervangen. de displays zijn "dood", spijtig maar geen al te groot probleem. Gebruik toch meter om spanning af te stellen