Domoticz offline / update

nee geen lampje

Hoe sluit je putty af, heb hem afgesloten en dan opende hij niet meer.
Dus mss verkeerd afgesloten terwijl ik in de map domoticz zat ???

marcob

Golden Member

Dus Domoticz draait nu, bereikbaar via de Webbrowser?

Wanneer je nu de P1 Smartmeter USB aanmaakt kun je dan uit meerdere seriële poorten kiezen of staat er maar 1?

Putty sluiten is afsluiten, je hoeft verder niets te doen. Maakt niet uit in welke map je bent.

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years

domoticz draait al van het begin, maar krijg bij apparaten niks te zien

heb de volgende keuze:
/dev/ttyUSB0
/dev/serial1
/dev/ttyAMA0
/dev/serial/by-id/usb-FTDI_FT232R_USB_UART_AR4xH705-if00-port0

marcob

Golden Member

Het lijkt me dat je de onderste moet kiezen. Maak een een scherm afdruk van wat je nu hebt?

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years

Heb ze allemaal geprobeerd met beide baudrate
Maar krijg nergens leven bij.

marcob

Golden Member

Oke. Wat zie je in het log van Domoticz.

Daar moet iets staan van:
2020-08-26 23:03:42.582 Status: P1 Smart Meter: Using serial port: /dev/serial1 (maar dan jouw poort)
2020-08-26 23:03:42.583 Status: P1 Smart Meter: Worker started...
2020-08-26 23:03:42.583 Error: Serial Port closed!... Error: End of file

Bij mij een error omdat aan mijn Raspberry niets hangt.

Bij Apparaten krijg je pas wat te zien als er daadwerkelijk data binnen komt.

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years
marcob

Golden Member

Het lijkt er echt op dat je geen data binnen krijgt:

Hierbij een voorbeeld hoe je Domoticz instelt:

https://api.reshift.nl/modules/media/show_image/514273/?width=640&crop=center

Om nu helemaal uit te sluiten dat het aan DOmoticz ligt, kun je het eens proberen met P1 Monitor

https://www.ztatz.nl/

[Bericht gewijzigd door marcob op woensdag 26 augustus 2020 23:36:45 (24%)

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years

Vanmorgen nog eens gecontroleerd en nu stond deze melding er bij

bprosman

Golden Member

Heb je op de machine waarmee je connect wel het token/cert geaccepteerd?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Ja

Dat vraagt hij de eerste keer als je inlogt via putty

Sine

Moderator

Dit is geen SSH token, dit is iets tussen je domoticz instances.

Dat was enkele jaren geleden een beetje tricky om werkend te krijgen. Geen idee hoe dat nu zit.

Niet dat ik dat met een tweede raspberry zou doen, een ESP-tje met sonoff tasmota er op doet het ook, of je moet die 2e pi nog meer werk geven.

marcob

Golden Member

@ Sine: volgens mij gebruikt de TS de PI stand alone.
Ik denk dat via https verbinding wordt gemaakt met de webpagina, ik ga ervan uit dat het getoonde IP adres van z'n pc of telefoon is.

Het lijkt er echt op dat er geen data uit de P1 meter komt.

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years
Sjoerd Kreyns

Golden Member

Die P1 kabel: Is dat een 6 polige kabel?, dus bij de meter 6 polen bezet? sommige zijn 4 polig en dan heb je kans dat het niet werkt.

SMD weerstandjes zoeken in grijze vloerbedekking is ook een uitdaging ... 8*1=255 ... Het nadeel van ruimte: Als je het hebt, staat het binnen de kortste keren weer vol.

Begin ook zo iets te denken dat er iets met de kabel is. Heb al mail gestuurd naar de winkel om het probleem aan te kaarten.

Mss laatste poging nog eens proberen om de usb kabel in men laptop te steken en zien of die iets ziet kwe beweging.

marcob

Golden Member

Dat is inderdaad een goede stap. In je laptop moet je inderdaad data voorbij zien komen. Ik wacht op je resultaat.

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years

juist eens naar de kabel gekeken en is een 4 pinnetjes stekker?

Sjoerd Kreyns

Golden Member

Daar zou het best wel eens in kunnen zitten. Welke meter heb je? (Type)

Sommige meters hebben 5V nodig op pen 1 die bij jou niet gebruikt wordt.

SMD weerstandjes zoeken in grijze vloerbedekking is ook een uitdaging ... 8*1=255 ... Het nadeel van ruimte: Als je het hebt, staat het binnen de kortste keren weer vol.
Sjoerd Kreyns

Golden Member

https://www.zonstraal.be/forum/viewtopic.php?t=21967&start=90

Als ik het zo lees kan je zien of de p1 poort geactiveerd is.

[Bericht gewijzigd door Sjoerd Kreyns op donderdag 27 augustus 2020 18:32:12 (35%)

SMD weerstandjes zoeken in grijze vloerbedekking is ook een uitdaging ... 8*1=255 ... Het nadeel van ruimte: Als je het hebt, staat het binnen de kortste keren weer vol.

Op 27 augustus 2020 13:29:16 schreef marcob:
Dat is inderdaad een goede stap. In je laptop moet je inderdaad data voorbij zien komen. Ik wacht op je resultaat.

Op dat punt was ik 100 posts hierboven al. En de tx enable pin idem dito. TS wil niet luisteren naar de baas :7

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

TS wil niet luisteren naar de baas

Gewoon heen laten kloten, leer je het meeste van, ik heb wel het idee dat z'n Domoticz en SSH werkt :)

Alles met een knipoog ;-)

update: vandaag pas de nieuwe kabel aangekregen

Kabel er ingestoken en direct de uitlezing van meter, gas , L1,L2,L3 :)

Mooi. En was is nou het verschil tussen beide kabels? maw, was was de oorzaak?

@hieronder: ok, geen engineer dus.

[Bericht gewijzigd door flipflop op woensdag 2 september 2020 19:35:27 (20%)

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Geen idee, of een verkeerde kabel of defect.