Technics sl-1200 startknoop probleem

Beste Circuit kring,

Ik heb een mk2 draaitafel gekregen , hij draait en speelt oke , behalve als ik hem aanzet hij begint te draaien,dus ik daarvoor de start knoop hoeft niet te drukken. Als ik de start/stop knoop toch ga drukken, de draaitafel stopt , maar alleen als ik de knoop hou ingedrukt, als ik hem weer laat hij begint weer te draaien.Het lijkt me dat iemand ooit iets verandert heeft , maar ik kan niet erachter komen. iemand een idee?

Is de knop zelf nog origineel. Je hebt 2 soorten drukknoppen.

Een knop die alleen reageerd als je hem indruk of ingedrukt houd.
Een knop die als je indrukt in blijft staan en nog een keer drukken omhoog komt.

Ja, het lijkt me origineel, en ja het dit schakelaar heeft geen
"ingedrukt " staat, alleen indrukken en hij slaat gelijk uit.
Dus jij zegt dat dit een normale functie is :-)
Ik kan misschien een andere schakelaar(unplugged) onder de start/stop knoop monteren die wel zo'n functie heeft.

Als de schakelaar origineel is dan zou ik even kijken of je ergen kan zien waar er gesoldeerd is dat is meestal wel goed te zien aan vieze plekken of extra draden die er niet origineel uit zien..

Of maak anders een wat goede duidelijke foto van het geheel en de drukknop en van waar jij denkt dat er iets verandert kan zijn.

Het zou wel eens kunnen dat de draaitafel is gemodificeerd om aangestuurd te worden door de schuif van het mengpaneel. Er is geen extra draadje naar buiten (of de resten ervan)?

Zal wel een faderstart zijn ingebouwd, al diverse malen gezien. Even de platter afnemen, 4 schroefjes los van de kunststof kap en de kap verwijderen. Je kijkt dan op de mainboard met de spindel in het midden, links zit de voedingsprint en trafo. Als er nog een klein printje los tussenzit dan is het een faderstart. Als die er tussen zit kan je zo met bedrading en al wegknippen. Alleen zit er dan nog een brug rechts op het mainboard die je moet verwijderen.

Het losse printje is al weg en de oranje draad is weer aan elkaar gezet, anders zou hij het gewoon goed doen.

Vaak wordt dan vergeten om de draadbrug te verwijderen rechts naast het control IC waarbij staat "only for DP162 172"

Dit is voor gebruik in een SL1700 voor een andere start stop methode.

Deze kun je gewoon wegknippen, klaar is kees.