Wasmachine w5866

Hallo ik heb een Miele wasmachine W5866
Hij stopt er ineens mee na 5 minuten.
Ik dacht dat ik hem rirsette door 2 keer op start hè drukken,hij pompt dan af ,maar gaat daarna weer gewoon verder opnieuw.
Heb hem een paar dagen uit gehad ,maar als ik hem weer aan doe begint hij weer op het oude programma.
Er staat in het begin 256 min.en zo ineens staat er 221 minuut en stopt dan.

Stoppen is uit, dood en geen display of stopt en tijd blijft steken??

Geen gebruikelijk probleem. Kun je filmpje maken? Dus bv: komt tijd op. Neemt water. Wast. 2x start. Pompt af. Tijd? Zonder bediening: Begint terug water te nemen. Terug begintijd. Wast. Wat na de tijd? Op het einde vh programma. Kun je gedetailleerder zijn?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Ik zet de machine op 60 graden dan staat de tijd op 256
Na 5 minuten staat de machine ineens op 221 minuten en schakelt dan helemaal uit.
Dan druk ik 2 maal op start en dan pompt hij af en begint weer opnieuw met hetzelfde programma

Op 17 augustus 2020 14:04:46 schreef grutto58:
Ik zet de machine op 60 graden dan staat de tijd op 256
Na 5 minuten staat de machine ineens op 221 minuten]

Dat is ongebruikelijk dat als je niets doet de machine met de verwachte loopduur gaat lopen spelen. Bij mij verandert het als ik een ander programma selecteer.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Patrick de Zeester

Golden Member

@rew: bij mijn wasmachine (geen Miele) wordt de verwachte loopduur na een paar minuten draaien bijgesteld, vooral als de machine relatief licht beladen is kunnen er zomaar tientallen minuten af gaan. Ik heb ik geen idee op basis waarvan de machine dit doet.

Het veranderen van de tijd is normaal. Er zit een beladingsautomaat in. Sommige machines schakelen na een paar minuten de display uit. Dit om energie te besparen. Je kan deze optie in de instellingen wijzigen. Aan je uitleg af te leiden is bij jouw wel heel wat meer aan de hand. Wat ik zou proberen is opbouwend. Zet eens een pompprogramma op. Dit duurt 1 minuut. Zie wat er gebeurt. Zet eens een zwier programma op dit ligt tss de 8en14 minuten. Zet dan eens een spoelprogramma op. 25 minuten. Dan een super kort wasje...

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Als ik de machine weer aan zet gaat hij weer op het bewuste programma verder,kan het programma niet eranderen

Ai. Niet goed. Vermoedelijk print (processor) stuk. Leg onderdelen los. Stekkers aan de print dus. Laat hem een fout genereren. Haal hem uit zijn "comfort zone". Ga in de service mode. Soms is verlies op een component de oorzaak. Blaas printen grondig uit met perslucht. Kijk printen na op oxidatie.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Start stop 2x programma afbreken als dit klaar is dan de deur openen.
Kan je nu een programma wijzigen?

Diep in het menu zit Fabrieks reset,voer dit eens uit. Programma is in de war, eens eerder gehad

Als het goed is, staat het in het gebruiksaanwijzing.. Mits er een LCD schermpje op zit!

Op 17 augustus 2020 16:05:55 schreef grutto58:
Als ik de machine weer aan zet gaat hij weer op het bewuste programma verder,kan het programma niet eranderen

En aan het einde van het programma?
Als je deze machines uit zet en weer aan, gaan ze inderdaad verder. Aan het einde van pompen na 2x drukken op de starttoets, zou hij op 'einde' moeten gaan.

Probeer even uit te zoeken en beter te omschrijven wat hij nou precies doet na 5 minuten. Ik denk namelijk dat hij gewoon bezig is maar dat het display in slaapstand gaat, kan de mijne ook. Als je hem uit en aanzet gaat hij dus weer verder met ingeschakeld scherm.

@TS Staat niet in de handleiding. Mss wel in de service info. Tips al geprobeerd?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

In de handleiding, pagina 62:

'Standby display'
De mogelijkheden zijn:
Aan
De stand-by is ingeschakeld, d.w.z. het
display wordt in bovenstaande gevallen
en ook 10 minuten na de programma-
start donker


Hier kan het ook fout gaan, zet deze optie uit:

Memory
Met het activeren van deze programmeerfunctie kunt u de memory inschakelen.
Dat houdt in dat de wasautomaat het
programma dat u het laatst hebt gekozen en de temperatuur, het centrifugetoerental en de eventuele extra
functies die u daarbij hebt gekozen,
bij de start van het programma opslaat.
De eerstvolgende keer dat u de wasautomaat inschakelt, geeft het apparaat
de opgeslagen componenten aan.

@maus0611: TS meld dat 2x op start=reset niet meer werkt. Ofwel ligt de software gans overhoop ofwel geeft TS verkeerde feedback. Het laatste betwijfel ik.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Hij reset dan, maakt het programma af door af te pompen en stopt. Daarna is de machine klaar voor opnieuw gebruik maar hij zal, met geheugenfunctie, het laatst gekozen programma opnieuw selecteren. Tussendoor zou het wijzigen van het programma moeten kunnen. Na het openen van de deur bijvoorbeeld.

Of de machine staat 'vast' of de rotary encoder is kapot.

Alles kan maar dat lijken me geen opties.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?