philips tv: 42PFL8654h defect

Ik zoek onderdelen voor mijn philips tv: 42PFL8654h / 12

Sinds een week heb ik geen beeld meer; viel tijdens het spelen uit.
Geluid en backlight (LED) doen het.
De tv geeft heel kort beeld wanneer ik de stekker ervan uit en in het stopcontact doe. Dan zie ik namelijk gedurende enkele tellen het woord/logo 'PHILIPS' groot in beeld. Het geluid op mijn tv verandert wanneer ik van kanaal wissel met de afstandsbediening. Dus de juiste bron (HDMI 1) is geselecteerd. De tv ontvanger (van KPN) en alle kabels zijn vervangen.

Uw advies is zeer welkom.
Alvast dank daarvoor.

Arco

Special Member

Is alleen de backlight uitgevallen? (als je met een zaklamp op het scherm schijnt, kun je dan nog beeld zien?)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Controleer de blauwe C-jes of ze niet doorgeslagen zijn.

Backlight doet het volgens TS.
Dan zit het probleem eerder in de TCON. Soms is op dat board de zekering voor de 12V lijn defect. Misschien kun je die eens nameten? Om daar bij te komen moet wel de set behoorlijk uit elkaar.

Groeten, Ron.

maartenbakker

Golden Member

Het klinkt alsof de TS ambilight en backlight doorelkaar haalt, want ik denk dat de backlight CCFL is en geen LED.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Duidelijk een CCFL toestel en vermoed defecte buisjes of blauwe Ctjes als licht uitgaat, anders Tcon ( vreemd dat eerst wel Philips komt) of mainboard

Duidelijk een CCFL toestel en vermoed defecte buisjes of blauwe Ctjes als licht uitgaat, anders Tcon ( vreemd dat eerst wel Philips komt) of mainboard

je bent toch zeker dat het de tv is, en niet je digicorder.. je spreekt enkel over hdmi...?