Beste aansluiting voor de zonnepanelen

Op 22 augustus 2020 22:16:09 schreef benleentje:
[...]Toch vind ik dat niet helemaal een goed vergelijking. Bij servers is het vaak op een kleine oppervlak met maximaal vermogen om maar zoveel mogelijk servers in een 19 inch rack kwijt te kunnen. De vermogensdichtheid in een servervoeding is makkelijk 4x hoger dan een een standaard PC voeding.

een servervoeding doet vlot 800-1200W tegenwoordig, in een behuizing groot als een baksteen. in die dingen wordt het ook nogal heet, je ziet in serverruimten dan ook vaker dat de airco op 20 graden staat, hebben ze het minder zwaar. echter als de servers richting stort gaan, start zo'n voeding niet meer op. door jarenlang heet te zijn geweest wil het vaker niet meer.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 22 augustus 2020 22:16:09 schreef benleentje:

[...]Wel jammer ik heb 2 frequentie regelaars draiien die allebei meer dan 25 jaar oud zijn, dus het kan wel, elektronica maken die nauwelijks kapot gaat. Maar wie verdient daaraan?

Dat is zeker waar, de lorean is ook ten onder gegaan door zijn succes en daar zijn wel meer voorbeelden van. Mijn oude baas is rijk geworden van zijn slechte produkten >:)

Is De Delorean ten onder gegaan door zijn succes of door het doen van concessies die achteraf wat dom waren? (Ondergemotoriseerd omdat het oorspronkelijke motorblok niet geleverd kon/mocht worden? Of iets dergelijks? Of verwar ik het nu met de beste straaljager ooit gebouwd* die ook om zeep is geholpen door gekakel en allerlei belangen op bedrijfsniveau?)

Op 22 augustus 2020 11:32:02 schreef Joop 1955:
Min. MPP-spanning in 1-tracker-modus380 V440 V500 V660 Vniet aangeradenMin. MPP-spanning in 2-tra-cker-modus of parallelmodus–340 V360 V360 V400 V400 V420 V

Het bovenstaande verhaal snap ik niet goed! Zie uitgebreide versie

Dat was wat ik verwarrend vond in de 2 pagina PDF en ik verzuimd heb op te zoeken in de langere PDF. Zal ik proberen nog wat beter na te lezen.

* uiteraard afgezet ten opzichte van de destijds beschikbare alternatieven.

Ik ben al iets verder hier, de minimale spanning is die spanning waar de omvormer het beste resultaat heeft, beste rendement dus. Daar kom ik dus niet aan. Miss dat ie daarom warm wordt, wordt vervolgt