print connectoren

heb een loszittende pen op de fm ingang.
Om hier bij te komen is het noodzakelijk om enkele printen te verwijderen.

maar de vraag is .
hoe haal ik deze connectoren los.
moet ik iets indrukken? met een mes ertussen gaat niet los.

Mes waar tussen?

Als het een connector is dan blijft het zwarte plastic op de verticale print, de gebogen pennetjes gedeelte moet eruit kunnen dan.

Het kan ook een vaste verbinding zijn.

Arco

Special Member

Maar weer eens: merk en type apparaat... :+

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Hensz

Golden Member

Het kan nog zijn dat het ding omhoog getrokken moet worden. De andere kant van de connector zit dan aan de andere kant van de print met de 3 spoeltjes en al het kleingrut.
Anders denk ik dat het een printplaatverbinder is en dat er niets los gaat, niet zonder geweld en schade.

Don't Panic!

Op 27 augustus 2020 16:11:07 schreef Arco:
Maar weer eens: merk en type apparaat... :+

merk en type.
Denon tuner/versterker. Denon AVR-X2200W

Op 27 augustus 2020 15:31:05 schreef nijhuisr:
Mes waar tussen?

Als het een connector is dan blijft het zwarte plastic op de verticale print, de gebogen pennetjes gedeelte moet eruit kunnen dan.

Het kan ook een vaste verbinding zijn.

Het zijn meerdere printen die verbonden zijn met één print aan zijkant.
Zit muurvast. zou niet handig zijn want dan is er geen beginnen aan.

Het zal dan wel verwijderbaar zijn, maar waar zet je je mes tussen dan wat ik vroeg.

Betere foto's van de connector.

soldeer gewoon 1 draadje over die rotte pen heen, dan ben je er toch ook?

waar rook was, werkt nu iets niet meer

maar dan kan ie niet meer zomaar los....

Maar ja dat kan ie nu ook al niet... :-)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

het is mij niet gelukt om de afzonderlijke zwarte connectoren los te krijgen.

Maar wat stuk was heb ik uiteindelijk kunnen bereiken door het hele pakket printen op te lichten.
fm ingang module eraf gesoldeerd en met heel veel geduld en prutsen gerepareerd en opnieuw gesoldeerd.

bedank allemaal.

Mooi dat het weer werkt. En bedankt dat je het even laat weten. :-) Altijd fijn om de afloop van zo'n geval nog te horen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/