Herprogrammeren raildata ThyssenKrupp Flow2 Traplift

Op de de SD kaartje staat de rail data, dat is ergens goed voor.. Dat is ergens of door iets geprogrammeerd. Maar een belletje kost toch geen mega bedragen naar Thyssen??

Om zoiets te programmeren heb je waarschijnlijk een handbedieningsbakje vandoen.
Ik heb dat eens zien doen bij een nieuwe traplift en die had een instelbakje in zijn handen waarmee hij tevoet mee naar boven ging en de snelheid kon instellen bij het nemen van bochten.
Hij keek heel aandachtig naar tandwiel en tandwiellat.
Hij deed dat 3 a 4x tot hij tevreden was.

Welk merk dat het was weet ik niet meer.

LDmicro user.

@smd Nee dat lijkt me ook niet. Punt is dat je dan een "telefoniste" aan de lijn krijgt die je niet veel verder helpt. Proberen kan natuurlijk altijd!

@MGP Ja, dat bedoel ik. Een dergelijk "kasje" zorgt ervoor dat alleen "gecontracteerde" partijen "onderhoud" plegen. Als dat (echt) zo is houdt het voor mij natuurlijk op. Dan moet ik wel... Hopelijk is er/komt er iemand die dit "weet".

Als jou lift precies hetzelfde is als de handleiding die ik je gestuurd heb dan zou het volgens mij (ik heb niet alles gelezen) moeten gaan.
Is nogal een moeilijk verhaal maar volgens mij maken ze gebruik van de "arrow lift armrest control" als instel middel.
Precies doen wat er gevraagd wordt en anders weet ik het ook verder niet

Gr.F_S.

@F_S, Ik moet het vandaag of morgen maar eens gaan proberen... tx.

Ik zou dat nooit tweedehands kopen zonder backup van iemand die zoiets kan afregelen, maar iedereen is daar vrij van.

LDmicro user.

Dag allemaal, mijn moeder heeft toch een Flow2 :) Van het weekend de accu's vervangen omdat hij een keer stil stond halverwege maar denk eigenlijk dat er een andere oorzaak is. De onderste aandrukrol draait niet mee en de bovenste rol heeft ook slijtplekken.
Iemand misschien ervaring met het vervangen van deze rollen?

De rollers vervangen lijkt me geen hogere wiskunde, edoch de rollen krijgen?? Thyssen Krupp contacten??

TK inderdaad al gevraagd, een set rollen komt op €515 ex verzendkosten en €850 incl. installatie.
De drive moet van de rails af worden gereden om ze te vervangen, ik begrijp wel dat alle rollen in de set zitten maar blijft veel geld.
Een jaar of vijf geleden heb ik hem van marktplaats gekocht, toen heb ik hem wel zelf van de oude rails afgereden maar verder laten installeren door TK.