ehhmm 3 generatoren syncen aan boord is niet moeilijker dan 2:
je hebt er 2 die je boordnet vormen: zorgt met de syncrometer dat nummer 3 binnen bereik zit en klapt hem erbij. ze houden zichtzelf wel in sync, tot hij eraf klapt als gevolg van overbelasting of andere veiligheid (of menselijk handelen)
2 problemen waar het mogelijk mis kan gaan:
.1 power balans: omdat alles aan elkaar ligt kun je niet meer het vermogen per generator (centrale) regelen, dus in theorie moeten ze allemaal beetje gelijk zijn.
.2 de lengte van je kabels speelt parten, waardoor je teveel verlies hebt en daardoor dus een scheve belasting van je net: bij calamiteiten kan dit heel snel voor overbelasting op de koppelingen (kabels en evt trafo's etc) zorgen.
EDIT:
probleem 1 is wellicht op te lossen door de spanning iets bij te regelen, maar dat is heel tricky met een heleboel generatoren: moet je heel goed kunnen regelen op centraal niveau: Geen gemakkelijke taak. (let op als je er 1 bijregelt bijv naar boven: je net moet rond de 110 V blijven daar)
Probleem 2 is hetzelfde wat in België als doorvoer land gezegd wordt: net wordt overbelast: 2 opties: de koppeling vlamt eruit als een beveiliging (wat zou moeten) maar dan heb je effectief weer die scheiding en omdat er aan 1 kant blijkbaar een tekort was krijg je daar een klap en gaat waarschijnlijk alles uit. (of minimaal spanningsdip)
aan de andere kant krijg je waarschijnlijk een spanningspiek! Vraag is welke erger is...
De volgende optie is alles erin laten zitten en lekker laten overbelasten tot je HT kabels gesmoten op de grond liggen en/of de trafo's een massief blokje koper en weekijzer zijn met plasje olie eronder....