LOGO! in netwerk bereiken

Hallo,

Ik probeer op mijn werk een LOGO te verbinden via het netwerk. Als ik een netwerkproject open krijg ik wel een vinkje bij de betreffende LOGO wat zegt dat het een "accessible device" is maar als ik vervolgens verbinding probeer te maken krijg ik de melding dat het niet mogelijk is om verbinding te maken.
Ook in het normale transfer scherm krijg ik geen verbinding met de LOGO.

Op de LOGO heb ik een IP adres ingevoerd in de juiste range en subnet mask en deze voer ik ook in LOGOsoft in.

Als ik een ping uitvoer naar het betreffende adres: 192.168.100.175 dan krijg ik ook een timeout. ik weet niet of een LOGO reageert op een ping request maar goed. Ik ben ook niet 100% zeker of er niet al iets op "175" zit, maar als er een pc of printer op zou zitten zou ik wel een ping antwoord krijgen denk ik.

De bedoeling is dat ik op afstand maar wel binnen het netwerk, zij het bedraad danwel via Wi-Fi, de LOGO z'n i/o status kunnen zien en eventueel programmeren.

Heeft iemand dit al eens gedaan? Wie stuurt mij in de goede richting.

B.v.d.

Mvg, R-Tronic

EDIT:

Een 2de poging om te pingen is wel geslaagd, maar nog steeds geen verbinding mogelijk in LOGOsoft...

Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

Probeer eens in de IP reeks 192.168.000.xxx

Je kunt ook vanaf je LOGO! pingen, wat is dan het resultaat?

[Bericht gewijzigd door Toeternietoe op 3 september 2020 21:43:09 (34%)

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)

Zit er router tussen met wachtwoord beveiliging? Is eigenlijk meer een WIFI ding dat je een wachtwoord nodig heb maar het zou kunnen.

kun je lokaal wel downloaden?

een netwerk er tussen hangen zou verder niet veel verschil moeten maken.
ook het downloaden via wifi niet

Voor de Logo reserveer je ook best een statisch Ip adres,
Dhcp lukt niet goed.

Bedankt voor de reacties.

Ik heb onze IT afdeling gevraagd om deze LOGO een statisch IP te geven.

Als ik de LOGO direct aansluit via ethernet op de laptop, heb ik uiteraard wel verbinding.

Als ik de laptop ook via ethernet aansluit op het netwerk, krijg ik nog steeds geen verbinding. Natuurlijk is er via Wi-Fi een wachtwoord nodig, maar de LOGO is bedraad aangesloten. Geen Wi-Fi module ofzo, als dat überhaupt al mogelijk is.

Ik wacht even af tot de IT man het statisch ip adres gegeven heeft en dan probeer ik het nog een keer. Vanaf de LOGO pingen kon ik niet vinden gisteren, ik zal zo nog eens kijken...

Er zijn netwerken met dhcp servers en routering die een vast gekozen ip adres welke ook in de dhcp range zit blokkeren.
Wat de IT afdeling dan doet is je vaste IP whitelisten en waarschijnlijk dan ook niet in de DHCP range zit. Zo hebben we het hier op het werk ook geregeld mocht er een leverancier denken handig te zijn en de laptop even aan het ot netwerk te moeten hangen.

Shiptronic

Overleden

Zit er MAC-adres filting op het Neterk? iets wat ik toch steeds vaker tegen kom, altijd leuk s'nachts, dan mag je een IT=er uit zijn bed bellen en vragen om een MAC te white-listen , als er ergens een Ip-module vervangen is :) staat er een firewall tusssen die poorten dicht heeft staan? geen idee welke poort gebrukt word. juiste V-lan?

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op 7 september 2020 20:36:50 (20%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.