Met poort 443 open, kun je op je Android, via de Domoticz lite, en Domotica app, verbinding maken met je Domoticz, vanuit het internet, maar ook in huis. (Domotica ondersteund een interne/externe situatie, Domoticz lite moet weer geld kosten, ik los dat op door pihole te gebruiken, met de dns naam naar intern te verwijzen)
Poort 8080 alleen intern gebruiken niet forwarden, ik heb hier in het dorp een ESP8266 van een vriend voor gegevens, die logt in zonder beveiliging, je kan hier een sniffer op het open dorp wifi netwerk zetten, en dan zie je de login voorbij komen. dat https kunnen die ESP nog niet, maar geeft wel aan hoe lomp het is, gelukkig geen rechten in het systeem, ik heb omdat hij een vast ip adres heeft, staat 8080 alleen voor hem/dat ip open.
Kan zijn dat je een dynamisch ip adres hebt, werkt het nu wel mooi, maar als je modem opnieuw opstart heb je wss een nieuw ip, daarvoor meld je je weer aan bij een dienst als no-ip of dyndns, en stel je die in in je modem, en dan krijg je ipv je ip een dns naam, b.v. menhuis@hopto.org
Have fun !!