Ervaring met KdfI ???? of met Megasquirt

Mijn vraag is eigenlijk heel simpel:

Wie van jujllie heeft ervaring met het inbouwen en afregelen van een KdfI-ontsteking en inspuiting.
Het scheint familie van Megasquirt te zijn.
Betreft zowel benzine alsook LPG.

Ik ben benieuwd.

Het inbouwen valt wel mee, plenty info te vinden op het net, Wat betreft het afstellen, Daar moet je wel verstand van hebben, Anders kan je zo motor schade oplopen.

Inbouwen is geen probleem maar daarna.
Kdfi is in feite een megasquirt 2 met een zeer slecht print ontwerp.
De in en uitgangs signalen lopen wat betreft printsporen te dicht langs elkaar. Hoewel ik een paar auto’s ken en ook afstel die jaren probleemloos rijden zijn de meeste van die dingen al in de hoek beland. Neem dan een megasquirt 3 dat werkt een stuk beter.

Automotive engineer - www.easy-tech.nl

Volgens megasquirt is de KDFI een rip off, maar wel een redelijke.
Heb er zelf 1 op een motorfiets gebouwd.
Ontsteking en injectie geregeld met deze unit, benzine geen LPG.

Als je het zelf kunt afstellen en inregelen dan is er geen probleem.
Moet je er mee naar een tuner toe dan heb je een probleem.
De meeste tuners willen hier hun fingers niet aan branden.
Komt vooral doordat er nog vaak installatie fouten in zitten.
Fout zit dan meestal in hoe eea is aangesloten en hoe de bedrading loopt.

Heren,

bedankt voor jullie inbreng!

Omdat mijn monteur overspannen is geraakt en voorlopig er niet aan toe komt om de inbouw (nu voor 95% klaar) te vervolmaken, ben ik eigenlijk op zoek naar iemand die deze klus kan klaren.
Daarna gaat de auto bij HR-engineering in Doesburg op de rollenbank.

Ben jij of ken jij iemand die de laatste hand aan deze installatie wil/kan leggen?

High met Henk

Special Member

Ehhmm kan HR dan die KDFI niet afregelen??

Ik zou iig de KDFI ook op een rollenbank af laten afstellen iig. Beetje dubbel om 2x de bank op te gaan.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Het is inderdaad mijn bedoeling om bij HR maar 1 keer op de rollenbank te staan; namelijk als hij definitief wordt afgesteld.

Voor die tijd hoop ik dat iemand hier bereid is om mij (tegen betaling natuurlijk) te helpen met het 100% aansluiten van alle kabels, leidingen en sensoren.
Als ze bij HR dat ook nog eens moeten gaan uitvogelen wordt het namelijk wel een heel dure klus!

High met Henk

Special Member

Ehhmm ik denk dat een professioneel persoon niet goedkoper is dan HR..

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Je hebt gewoon een groot probleem.
Meeste voelen er niets voor om een project van een ander over te nemen.

Dan meld je dat 95% gedaan is maar zelf niet de kennis hebt om dit tot een goed einde te brengen.
Hoe kun je dan bepalen dat 95% al gedaan is ?

En dan ook nog zoals met elk project meeste tijd gaat zitten in de laatste 10% van een project.

Al eens contact gezocht met:
https://www.bs-autotune.nl/

Doet/deed KDFI en ook een inbouw service en tuning.

Shiptronic

Overleden

Welke locatie? Het Fysiek een paar draden en sensoren zal het probleem niet zijn, de Puzzel er om heen gaat de meeste tijd kosten, posities draadkleuren type sensoren en het idee wat engineer bij de start had, dat zal je eerst moeten achter halen, Pas op met BS, zelf geen positiever ervaring mee gehad (uren verkoper, geen support). Wat ik nog weet begon de zoektocht al bij welke draad is D+ en welke D- Van de USB aansluiting.

Maar ook eens dit goed aangesloten te krijgen is die USB verbinding erg brak gebleken, oorzaak nooit gevonden :(

Post eens een paar impressie foto's van De motor ruimte KDFI en connector , en evt. stukje kabelboom. Ik ga een uitdaging niet uit de weg, maar wel tegen redelijke vergoeding, en schoon werk :) Echt sleutelen gaat hem niet worden ivm rug problemen, connector aan kabelboom zetten en op sensor/actuator aansluiten geen probleem, kabelbomen leggen i.o.m.

Maar post wat je hebt, schema programmering draad-kleuren en type sensoren, dan kunnen we eerst eens uitzoeken wat die die 5% inhoud, waar van je een aantal zaken met tips van hier misschien wel zelf uit kan voeren.

Welke LPG injectoren en Welke Impedantie hebben deze, ga voor goed injectoren als BRC, Keihin of Goedkope kloon keihins de Hana's de rest is rotzooi, belangrijkst is dat ze zoveel mogenlijk lineiaar zijn, en identiek, waarbij de karakterstieken voor lange tijd gelijk blijven, BRC heeft door zijn afwijkende construktie een grote flow, en weinig kans op vervuiling/slijtage, dat de karakterstiek beinvloed. MED AEB vooral mijden, goedkoop maar daar is de prestatie ook na, of je moet om de x aantal KM er weer nieuwe in, willen zetten. probleem word dat de verschillen tussen de injectoren onderling te ver uit elkaar gaan liggen, 1 nieuwe trekt de boel iets recht maar die staat als enige op 100 %, de andere 3 wijken nog steeds af, enige juiste remedie, alle 4 vervangen. Bij Keihin en BRC kan je gewoon een vervangen voor en nieuwe , de rest zal nog gewoon binnen spec zijn.

Ik ga er even vanuit dat er voor damp injectie is gekozen, welk type LPG druk sensor gebruik je , heeft deze de Gas teperatuur ook ingebouwd? wat is de positie van de sensor: verdamper, filter , Gasflow, injectorhuis?

Deze karakteristieken, van sensor als LPG injector zal je binnen de KDFI software configuratie zien te krijgen, daar kan het e.e.a. van Online gebeuren, een laptop met teamvieuwer is voldoende.

[EDIT]
Gaat het om deze versie : https://k-data.org/kdfi/universal/34/kdfi-v1.4-mit-gehaeuse?c=3 ?

Info zit in deze iso file : https://k-data.org/media/archive/15/c1/84/kdFiV14_CD.zip , in de map data staan pdffiles met info.

Aansluitschema en info ;

kdFiV14CinchR12EN20151021.pdf

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Shiptronic

Overleden

Jammer dat TS geen feedback geeft :(

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Zulke projecten doe ik wel maar alleen van A-Z.
Goedkoop is dat niet er kunnen veel uren in gaan zitten.
Risico als de een het inbouwt en ergens anders op de bank gaat en er klopt iets niet het wijzen naar elkaar begint.
Ieder geval ziet de print er in die 1.4 versie er normaal uit nu....

Automotive engineer - www.easy-tech.nl
Shiptronic

Overleden

Ja het USB drama schijnt ook opgelost?

Mar TS vermeld niet om welke verzie het gaat, ik heb hier nog een oude liggen, heft al eens bij zou op de bank gestaan , Brandweer wagen op Diesel + LPG :)

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op vrijdag 9 oktober 2020 19:31:31 (68%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Oh ja dat was op zich wel een aardig project.

Automotive engineer - www.easy-tech.nl