Philips 'stereo-torentje' FS365

maartenbakker

Special Member

Mogelijk krijg je op elk knopje dezelfde frequentie omdat je die op dat moment door het indrukken van dat knopje programmeert. Kan zowel een bedienfout als een defect (hangend memoryknopje?) zijn denk ik. Ik zou er voor moeten zitten om het te snappen.

Een losstaande tuner met gegarandeerd dezelfde bediening heb ik niet gevonden, de losse tuners uit dezelfde catalogus zijn waarschijnlijk allemaal van Marantz.

Wel heb je de FCD565, FS363, FS364 en F1664 die waarschijnlijk wel allemaal dezelfde bediening hebben. Mogelijk is daar wel een gebruiksaanwijzing van te vinden.

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Wat werkt is: Afstemmen, MemoStore drukken tot "Memory" in display verschijnt. Dan de gewenste geheugen-nummer toets indrukken en vervolgens afsluiten met MemoStore (tot Memory verdwijnt). E.e.a. geeft pas resultaat na uit- en inschakelen.

@soldeersmurf:
Bij mijn FS364 werkt het precies zo, maar dan wel direct. En, zoals al eerder geopperd, eerst de nummertoets kort indrukken en daarna dezelfde toets langer als je het hogere geheugennummer wilt programmeren.

@aobp11 Fijn te horen dat jij ook dezelfe ervaring hebt. Ik hoef nu niet meer aan mijn waarnemingsvermogen te twijfelen.

Met hulp van enthousiaste leden van dit forum heb ik een werkende oplossing gevonden en die op het forum gedeeld. Grappig genoeg zie ik dan nog steeds bijdragen in de trant van: Dit is niet logisch; ander knopje dan MemStore drukken doet het ook; ik snap het niet; bedienfout?; of spring nog maar eens door ander hoepeltje want dat werkt beslist o.i.d..
Niemand (net zomin als ik) heeft de originele gebruikers-handleiding ter beschikking, dus veel bijdragen zijn gebaseerd op: zo zou het moeten werken (als ik het gemaakt had?).
Ik heb me er, blijmoedig, bij neergelegd dat ik de programmering niet logisch en/of van deze tijd vind, maar dat ik inmiddels wel een werkende methode heb waarmee ik verder kan. Of die methode door de ontwerper was bedacht laat me verder koud.

Ik kan mijn zenders weer instellen :-)

Niet alles wat op internet staat is waar... Dat geldt ook voor CO.

Uit de F1664 manual (in FCD565 manual staat exact hetzelfde):

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Bij mijn FS364 maakt het niet uit of ik eerst MemoStore indruk en dan afstem, of eerst afstem en dan MemoStore indruk.
De Next Preselection loop werkt niet. Alleen het laatst gekozen nummer wordt opgeslagen.

maartenbakker

Special Member

Op 20 september 2020 02:23:47 schreef soldeersmurf:
@aobp11 Fijn te horen dat jij ook dezelfe ervaring hebt. Ik hoef nu niet meer aan mijn waarnemingsvermogen te twijfelen.

Ik begrijp van aobp11 dat hij het toestel ondertussen niet uit hoeft te zetten. Dankzij het opzoekwerk van Arco, weten we nu dat dat ook niet hoeft. Het lijkt me dus terecht dat er mensen op terug blijven komen. Ik blijf bij mijn opmerking van een bedienfout of een defect. Als het werkt volgens het plaatje van Arco, was het een bedienfout. Als het op die manier of op de manier die aobp11 beschrijft niet werkt, is er nog een defect.

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik laat dit topic voor wat het is vraagsteller is geholpen en dat is waar we het voor doen. Hoe maakt niet uit en zeker niet als het een oud apparaat betreft.