Miele W935 tommel zet aan om te draaien maar meer niet

Wat ik hier allemaal lees is waar ik in eerste instantie ook aan dacht maar 1 ding heb ik niet gelezen hier. Eerst even opsommen:
--draadbreuk. Deksel er van boven af en kuip naar onder duwen tijdens probleem of aan de kabelboom trekken beneden aan de motor en reactie observeren.
---keerrelais: dan verwacht ik sterk zoemend geluid motor. Zie motorwikkelingdefect (laatste opmerking)
--tacho: dit heb ik al dikwijls gehad. Meestal draait hij dan en valt plots uit met knipperende spoelled. Niet 30graden consistent. Maar het kan mss alsnog. Je zou een weerstan vd zelfde waarde als de tacho op de stekker kunnen zetten en kijken. Dan zou hij wild moeten optrekken. Nog nooit gedaan wegens mogelijke igbt schade maar het is de enige test die ik kon bedenken om een duidelijke diagnose van een leek te kunnen bekomen.
---andere printproblemen zijn ook mogelijk: igbt. Elco's...
---motorwikkeling: wat ook geregeld gebeurt is een short in een wikkeling. Dit zorgt er voor dat de trommel even kort beweegt en dan sterk bromt en uitvalt wegens overstroom. De print probeert dan een paar keer terug op te starten vandaar dezelfde richting. Dit is niet geheel wat je omschrijft. Maar ik heb het nog niet gelezen hier en ik probeer rekening te houden met onduidelijke en foute interpreteringen van degene die het vaststeld (TS dus). Eenvoudige test. Deur open , slot sluiten (met oogje oranje "koord" of ander voorwerp.) Toestel starten en aan trommel voelen. Op moment dat deze start voelen of deze remt, blokkeert ipv draait. Dus dat deze een remwerking heeft ipv draaiwerking.

Laten we het eerst maar bij relais houden EricN, dit is meer een boekwerk voor ervaren monteur...

Kan ik het dekseltje van het relais aftreden zodat ik de contacten kan zien.?
Al eens bij een andere Miele gehad

Ik dacht dat op deze printen van die oranje schrack relais zitten? Die gaan niet open. Bij twijfel vervangen. Zit er een tussen met 424? Bv RT424012. That's the one.

openen gaat nie..9V batterijtje en multimeter kan je hem testen