steek print connector alternatief

Weet iemand een betaalbaar en goed verkrijgbaar alternatief voor de Phoenix MCV serie of de Wurth series 312.
de pcb delen zijn prima en betaalbaar, echter de steker delen kosten de hoofdprijs.

het moeten dus pcb delen zijn waar je stekers met schroef of veerterminals op kan steken, zodat pcb snel uitwisselbaar is.

pitch moet 3,81 zijn

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

kijk dat zijn betere prijzen, helaas alleen geen 7 pool variant.
en niet alle stekers 90 graden verkrijgbaar.

buckfast_beekeeper

Golden Member

Hier zit toch wel wat bruikbaars tussen?

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

het was even puzzelen en zoeken, helaas niet alles in dezelfde kleur en geen 3,81 maar 3,5mm maar dit scheelt een faktor 2.

Thanks

Arco

Special Member

?
Die IMO's zijn toch 3.81mm?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 18 september 2020 14:16:18 schreef Stijnos:
kijk dat zijn betere prijzen, helaas alleen geen 7 pool variant.
en niet alle stekers 90 graden verkrijgbaar.

ik moet 4,6,7,8,10 polig hebben, zowel pcb deel als steker
dat hebben ze niet bij farnell.

een pitch van 3,81 of 3,5 maakt voor mijn toepassing niet zoveel uit

[Bericht gewijzigd door Stijnos op vrijdag 18 september 2020 15:03:24 (11%)

kijk even bij TME, die zijn meestal erg scherp met prijzen. (nee, geen aandelen)

RTFM, dan pas vragen...

klopt dat is ook een favoriet van mij, maar zoeken op een bepaalde serie is makkelijker, zal vanavond in de catalogus even kijken. Vind plaatjes kijken altijd toch iets makkelijker dan zo'n parameter search

Degson heeft soortgelijke connectors, geen idee wat die kosten maar je kunt ze eens opzoeken.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Ik ben toch voor de phoenix gegaan. Wat oneerzoek wees uit dat de prijzen bij phoenix zelf wel normaal zijn.

Waar je bij mouser voor een 10 polige steker 10 euro betaald kost die bij phoenix zelf nogngeen 2 euries.

Bij mouser was ik 1000.- kwijt aan stekers alleen. Nu 250 voor stekers en printdelen samen.
Wat een tillerij