Sony CDP CX571 springt terug

Ik heb zo'n CD speller waar 50 cd in kunnen...

maar tijdens het afspelen springt hij steeds terug...

ook de teller op het display.. dus hij is bij 2:50... en dan plop springt hij 2:25... en als hij weer rond de 2:50, springt hij weer terug....

iemand enig idee waar ik moet zoeken?

Alvast bedankt

cnc filmpjes op Http://www.arjan-swets.com

als dat steeds bij elke cd rond dezelfde positie is op de cd, zeg track 8 en dan rond dezelfde tijd, dan zou ik zeggen laser geleiders eens smeren.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
vergeten

Golden Member

En dan vooral NIET met WD40 :)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

nee... tis met elke cd... en eigenlijk op elke plek... maar wel altijd een stukje terug...

dus er komt geen eind aan een nummer... hij springt steeds een seconde of 20 terug....

en als hij dan weer op die plek komt... plop...weer terug... spoel je hem verder, of druk je hem naar het volgende nummer... dan ook weer...

waar schijnlijk dat dat mechnischme welke de kop verschuift te zwaar ofzo?

cnc filmpjes op Http://www.arjan-swets.com

asjes waar de laser over schuift staan wrs droog. kwam bij sony wel vaker voor. vuile lens is doorgaans een andere klacht. kabelbreuk van de laser kan ook nog, al vaker opgelost door die om te draaien..

als je op de tafel tikt waar de set opstaat, en de cd slaat dan makkelijk over, is de laser vaak ofwel gaar, ofwel vuil. zowel de lens als bij oudere lasers de spiegel onder het kapje is vuil.

[Bericht gewijzigd door testman op zondag 20 september 2020 18:30:38 (33%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Kan ook een vuiltje tussen tanden van tandwielen zijn of een gescheurd tandwiel door veroudering, vooral die op een asje gedrukt zijn.

vergeten

Golden Member

Op 20 september 2020 15:44:17 schreef testman:
kabelbreuk van de laser kan ook nog, al vaker opgelost door die om te draaien..

Ik zie het niet voor me, hoe?

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Op 20 september 2020 21:44:19 schreef vergeten:
[...]
Ik zie het niet voor me, hoe?

Ik ook niet als oplossing. Het KSS-213B laser element werkt idd met een bandkabel die kan breken. Omdraaien geeft een andere hoek in de bandkabel, maar de kabel omdraaien is GEEN oplossing alleen natuurlijk

Het verspringen terug in de tijd heeft te maken met slecht glijden, lekker alles schoonmaken en opnieuw smeren met wit siliconen vet.

Knippert er een A in beeld? Dan is het misschien de A-B stand (stukje herhalen) en blijft dit knopje misschien hangen.

Op 20 september 2020 23:34:38 schreef nijhuisr:
[...]

Ik ook niet als oplossing. Het KSS-213B laser element werkt idd met een bandkabel die kan breken. Omdraaien geeft een andere hoek in de bandkabel, maar de kabel omdraaien is GEEN oplossing alleen natuurlijk

Het verspringen terug in de tijd heeft te maken met slecht glijden, lekker alles schoonmaken en opnieuw smeren met wit siliconen vet.

met de kabel draaien haal je het probleem wel weg. maar een deel van de bandkabel beweegt steeds als de laser verschuift, de andere kant zit vaak omgevouwen en vastgeplakt of met een beugeltje. zo weet je iig iets zonder dat er onderdelen besteld moeten worden..

waar rook was, werkt nu iets niet meer