Je mag niet zelf knutselen aan de kabels of het apparaat.
Kun je ons ook laten weten in welke wet (of desnoods regeling) dat staat? Dat is nl. het enige wat bepaalt of iets 'mag' of niet.
De veiligheid is daardoor niet meer gegarandeerd.
Je bedoelt dat die beter 'gegarandeerd' is als je een kapot gereden steker blijft gebruiken? Je hebt er dan tenslotte niet zelf aan geknutseld...
Al met al weer een hoop paniek zaaierij...
Neem contact op met de leverancier of producent en vraag om een oplossing.
Die kun je aan zien komen: koop maar een nieuwe...
Al met al kom ik met grote regelmaat 'uitgefikte' CEE form spul tegen. Maar ik heb daar nog nooit vlammen bij gezien. Vrijwel altijd krijg je de boel niet meer uit elkaar omdat het plastic aan elkaar gesmolten is. Heel soms is het zo lekker warm geweest dat het sluiting gemaakt heeft. Dan gaat zeg maar het licht uit.
Als je de bestaande steker nog hebt, dan zou je daar eens aan kunnen meten wat de waarde tussen de draadjes is. Ding op de kachel leggen en nog eens meten. Als je mazzel hebt, kun je dan iets van de NTC bepalen. Als je pech hebt, is het parasitair gevoede 1-Wire. En dan moet je dus ff weten wat er aan de andere kant hangt (er zijn verschillende dingen die temperatuur kunnen meten en uiteraard zijn die qua protocol niet compatible. Anders zou het te makkelijk zijn).
Via dit forum kom ik volgens mij ook niet veel verder aangezien men toch op veiligheid blijft drukken en daarmee de hulpvraag eigenlijk negeert.
Helaas inderdaad... in de belevingswereld van een aantal mensen is het alleen maar veilig als het door 'een fabrikant' gemaakt is (en er natuurlijk CE op staat!). Die zouden eigenlijk eens op bezoek moeten bij een aantal productie faciliteiten. Niet zelden denk ik dan.... naaahhhhh... Dat kan ik vele male beter.
Verder nog even een formaliteit: niet de fabrikant maar jouw leverancier is formeel je aanspreekpunt. Ook daar kun je het antwoord natuurlijk wel een beetje aan zien komen, maar wellicht heb je mazzel en snapt die van jou wel wat 'service' is (en dat je voor een behoorlijke service ook best bereid bent te betalen, mits de kosten in verhouding staan tot het uitgevoerde werk).
Verder heb ik ooit wat gez**k gehad met een autodealer (gelukkig niet mijn vierwieler). Een kort briefje naar de importeur leverde een telefoongesprek op waarna het probleem een dag later wel kon worden opgelost. Ik geloof alleen niet dat de dealer in kwestie mij nog aardig vond (boeit niet, ik vond jullie toch ook al een verzameling zakken hooi en als het aan mij ligt, dan zie je me toch nooit meer terug).