Liebherr GNP2906

Hallo

Ik heb hier thuis een Liebherr GNP 2906 diepvries staan. We hebben die een jaar of 5 en nu houdt hij zijn temperatuur niet constant.
Hij blijft altijd wel onder 0, maar schommelt van de gevraagde -15 tot -5.
De diepvriezer maakt ook meer gebrom/lawaai als anders.

Wij hebben contact opgenomen met een technieker en die zegt dat dit aan de koelvloeistof ligt. Blijkbaar is dit niet bijzonder moeilijk om dit te repareren, maar duurt dit wel even waardoor de kost van een technieker net zo duur zou zijn als een nieuwe diepvries.

Toch wil ik eens proberen om dit te maken.
Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn hier (video)tutorials van?

Bedankt alvast

Heeft de technieker ter plaatse deze vaststelling gedaan na een grondig onderzoek? Wat nog mogelijk is indien het niet het koelcircuit is: waar komt het geluid dat luider is vandaan? Van de motor onderaan? Mss staat hij in hoog toeretal modus om het verschil bij te trekken? (Frequentie sturing) . Valt de inwendige ventilator stil als je de deur open trekt? Zet je oor aan de deurrubber. Open de deur 1mm en hoor of je de ventilator hoort. Open nu de deur en de ventilator moet stil valt. Het gebeurt geregeld dat de ventilator draait bij test of observatie en dat nadien de ventilator stil valt of beter gezegd dat hij niet opstart. Het meest aannemelijke en meeste defekt aan deze toestellen is een ontdooiprobleem. 2 mogelijkheden ter test. Doe de verdamperunit open en kijk of het één aangesneeuwde bende is. Mogelijkheid 2. Ontdooi 3 dagen met de deur open en start dan terug op. hiermee kun je ook zien of de gas in orde is. Binnen de 6 uur moet die op temperatuur zijn wel moet je er 100% zeker van zijn dat de ventilator gedurende deze periode draait. De ventilator start echter niet onmiddelijk. Hiervoor moet een bepaalde verdampertemeratuur bereikt zijn. Ongeveer tss 10 en 20 minuten. Maar laat het nu juist de sensor die dit alles veroorzaakt zijn die deze start bepaald. Wat ik doe is een thermokoppelthermometer in de verdamperunit duwen en de temperatuur observeren. Dus meest basic test: 3 dagen ontdooien deur open. Start op en observeer wanneer ventilator start. Laat dan gerust tot 6u na start, luister nog eens naar de ventilator en lees na 6u temp in de vriezer af. Niet liggen open en toe doen tijdens de 6u

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Ik bedenk dat het een No Frost is, en de ventilator in het ijs aanloopt.. Ontdooi kast eens een goede 48 uur met de deur open en start kast opnieuw op. Koelgas is het probleem niet, dat veroorzaakt geen temperatuur schommelingennnnn