Signaal naar gnd trekken

Ik wil van een ESP32 de enable pin naar gnd trekken met een watchdog schakeling. Als deze enable naar de gnd getrokken wordt, krijgt de esp een harde reset. Nu heb ik een watchdog schakelingetje dat een heartbeat van de esp krijgt. Als de heartbeat er gewoon is, is de uitgang van de watchdog hoog (5V). Valt nu de heartbeat van de ESP weg (omdat de fw hangt), dan gaat die watchdog output naar laag en met dat signaal wil ik de enable pin van de ESP naar de gnd trekken. Hoe kan ik dat het beste doen?

Arco

Special Member

Makkelijker als je die watchdog op 3.3v aansluit, dan kun je de uitgang direct aan de enable koppelen.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

De watchdog die ik nu gebruik kan dat helaas niet en daar komt bij, dat ik dan eerst een 3v3 spanning moet maken.

benleentje

Golden Member

Kan met 2 weerstanden en dan een weerstandsdeler maken kan bv met een 6k8 + 3k9.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
Arco

Special Member

Complete watchdog voor 3.3v kost 80 cent: bijv. STM6321.
De ESP zal toch ook wel een interne watchdog hebben?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
benleentje

Golden Member

De ESP32 heeft 3 cpu cores en elke heeft zijn eigen WATCHDOG

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

De spanningsdeler die benleentje voorstelt in je vorige draadje zou moeten werken.

Have you debounced your buttons today?
Shiptronic

Overleden

Dat kan toch gewoon met een simpel FET-je, en aan de andere kant een pull-up weerstandje naar de 5V?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Lambiek

Special Member

Op 25 september 2020 14:22:41 schreef Woffels:
Ik wil van een ESP32 de enable pin naar gnd trekken met een watchdog schakeling. Als deze enable naar de gnd getrokken wordt, krijgt de esp een harde reset. Nu heb ik een watchdog schakelingetje dat een heartbeat van de esp krijgt. Als de heartbeat er gewoon is, is de uitgang van de watchdog hoog (5V). Valt nu de heartbeat van de ESP weg (omdat de fw hangt), dan gaat die watchdog output naar laag en met dat signaal wil ik de enable pin van de ESP naar de gnd trekken. Hoe kan ik dat het beste doen?

Lekker duidelijk weer in twee topics. Waarom hou je het niet bij je eerste topic.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Hij heeft binnen een uur (nauwkeuriger weet ik het niet) deze twee posts gemaakt. Tot vijf dagen lang was het niet strict noodzakelijk voor een mod om het tweede topic te sluiten want iedereen zag de "dubbelpost!" van KlaasZ.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Hugo Welther

Moderator

Dubbelposts samengevoegd. Het was ons nog niet opgevallen.

Andere post gesloten.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.