Aggregaat problemen of opstart piek te groot

Dit topic is gesloten

Hallo allemaal
Ik zit met n probleem dat ik mijn bus moet repareren, alleen is er helaas geen stroom meer in mijn werkplaats met brug.
Nu heb ik n aggregaat geregeld

, alleen trekt hij het starten van de motoren van de brug niet. Nu is dit in te stellen via fq regelaars??

,er is mij verteld dat ik de draadjes op de motoren anders moet zetten??? Graag even vakmanschap tips en of uitleg
( of ik moet n grotere aggregaat kopen maar liever niet)

Je aggregaat is veel te licht, deze is 2.5kw en de motoren op je brug zijn er 2 van 2.2kw per stuk.
Ook zijn er geen frequentieregelaars en moet je niets veranderen aan hoe de motoren aangesloten zijn.
Ik denk dat je minimaal een 10kva aggregaat nodig hebt, eigenlijk nog wel zwaarder ivm de aanloopstroom van de motoren.

zeker, de generator is veel te licht voor een dergelijke piekstroom ineens. een 10kVA mag zeker wel als je er ook nog licht ed bij gaan gebruiken. dan nog kan de piek van de brug een probleem zijn, dus eerst de generator warm laten draaien, scheelt veel..

en check dat OHV 6500 ding maar eens, heb er al gezien waar de kracht ceeform op de generator maar 1 fase gevoed was..

[Bericht gewijzigd door testman op zaterdag 26 september 2020 13:05:23 (19%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer
jerome

Golden Member

2 motoren van 2.2kW ga je niet lopend krijgen met een groepje van 2.5kW. Zelfs met 1 motor eraan is de startpiek nog te groot. Zelfs met een F.O. zie ik dat niet gebeuren. Spanning groep zakt en fo geeft fout U-low oid.

Oké stop ik met proberen, en huur ik n zwaardere, want ik kon deze kopen maar is dan ook niet zwaar genoeg???
Nieuwe Selent diesel generator 4takt 230v 400v 12volt model hollandkraft eh 13000w

Kan de brug niet met 1 motor omhoog. Want heb t gevoel dat de tweede motor later pas inspringd om snelheid te maken, wat voor mij niet nodig is, alle tijd

is zwaar genoeg om je brug op te laten draaien.
Zie net in je relaiskast dat de voeding van 1 motor al losgenomen is.

[Bericht gewijzigd door HD13 op zaterdag 26 september 2020 13:27:40 (43%)

Oké dan maar aanschaffen is beter dan huren

:) HD13 jij bent zeker de verkoper?

Op 26 september 2020 13:27:21 schreef Freak83:
Oké dan maar aanschaffen is beter dan huren

:) HD13 jij bent zeker de verkoper?

Was het maar waar.
Waarom ligt de ene motoraansluiting in de relais kast los ?

Heb van alles geprobeerd uiterraad, dacht dat hij dan met 1 motor zou werken.
Alleen deed toen niks meer 8)7

Iemand nog tips ivm aggregaat kopen??
Doormeten??
Moet nieuw zijn, maargoed tis marktplaats

Nieuwe aggregaat erbij, werkt t nog niet?? :?

Foto van type/specificatieplaatje van het aggregaat?

Beide motoren weer aangesloten?

Werkt ie wel op netspanning?

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
benleentje

Golden Member

Op 26 september 2020 19:37:27 schreef Freak83:
Nieuwe aggregaat erbij, werkt t nog niet?? :?

Werkt nog niet verteld ons ook niks. Ik ga er dus maar vanuit dat je aggregaat niet werkt, zit er wel brandstof in?.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
Shiptronic

Overleden

Weet je zeker dat er 3Fasen uit die generator komen?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Vlgs het typeplaatje is dat een 5kW aggregaat....

probeer je nou 3 fase motoren op een 1 fase aggregaat te laten lopen?

Op 26 september 2020 19:57:47 schreef Shiptronic:
Weet je zeker dat er 3Fasen uit die generator komen?

Lijkt me toch, anders pinnen meten?

Nouja, er wordt al gesuggereerd dat je waarschijnlijk een 10kw aggregaat moet hebben, vanwege de inschakelstroom. Maar je hebt dus een 5kw model gehaald.

Met 4,4kw aan motoren, zal een 5kw china-spec aggregaat het waarschijnlijk ook niet trekken. Misschien wel hoor, maar de kans is zeker aanwezig dat ie het niet trekt.

Vergeet niet dat een motor 5 tot 10x de normale stroom als inschakelstroom heeft. Een aggregaat kan wel wat piekstroom leveren, maar niet zoveel als het lichtnet.

Maargoed. Wees even duidelijk want het is niet de bedoeling dat wij moeten gaan lopen vissen en informatie moeten lospeuteren.

Hoeveel kw zijn de motoren van de brug nu echt?

Wat versta je onder 'doet het niet'?
(Slaat de motor van het aggregaat af, gaan de zekeringen uit, klikt er wel wat maar draaien de motoren niet enz).

Werkt het wel op netspanning?

Dan inderdaad het 1 of 3 fase probleem. Tussen fase en nul moet je 230v meten, tussen de fases 400v.
Als je 0v meet tussen de fases, is het gewoon een enkelfase-aggregaat met een 3 fase aansluiting zodat je standaard werfkasten kan gebruiken om kleine verbruikers te voeden - maar dus geen echte 3 fase verbruikers kan voeden.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Op 26 september 2020 19:56:37 schreef benleentje:
[...]Werkt nog niet verteld ons ook niks. Ik ga er dus maar vanuit dat je aggregaat niet werkt, zit er wel brandstof in?.

Aggregaat is nieuw, loopt als een zonnetje

Op 26 september 2020 20:02:05 schreef Ledlover:
Nouja, er wordt al gesuggereerd dat je waarschijnlijk een 10kw aggregaat moet hebben, vanwege de inschakelstroom. Maar je hebt dus een 5kw model gehaald.

Met 4,4kw aan motoren, zal een 5kw china-spec aggregaat het waarschijnlijk ook niet trekken. Misschien wel hoor, maar de kans is zeker aanwezig dat ie het niet trekt.

Vergeet niet dat een motor 5 tot 10x de normale stroom als inschakelstroom heeft. Een aggregaat kan wel wat piekstroom leveren, maar niet zoveel als het lichtnet.

Maargoed. Wees even duidelijk want het is niet de bedoeling dat wij moeten gaan lopen vissen en informatie moeten lospeuteren.

Hoeveel kw zijn de motoren van de brug nu echt?

Wat versta je onder 'doet het niet'?
(Slaat de motor van het aggregaat af, gaan de zekeringen uit, klikt er wel wat maar draaien de motoren niet enz).

Werkt het wel op netspanning?

Dan inderdaad het 1 of 3 fase probleem. Tussen fase en nul moet je 230v meten, tussen de fases 400v.
Als je 0v meet tussen de fases, is het gewoon een enkelfase-aggregaat met een 3 fase aansluiting zodat je standaard werfkasten kan gebruiken om kleine verbruikers te voeden.

Ik ga even meten, en de motoren zijn dus 2x 2,2 kw

Tussen twee pinnen meet ik 380 en 1 220

Het heeft altijd gewerkt op het net,
Maar ik weet niet zeker of dit wel precies zo hoort te zitten

Jinny

Golden Member

Sterschakeling, vrij normaal.

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Dit topic is gesloten