Ventiel voor "normaal" koffiezetapparaat gezocht

Wie weet er (nog) ventielen te koop voor een "normale" koffiezetter ?
We gebruiken al jaren met veel genoegen dezelfde soort koffieapparaten, met een soort kan, dit type : HD7544
Deez hebben dezelfde kan : HD7546 HD7547 HD7548

Werken uitstekend, het enige wat slijt is het ventieltje, met veel gepruttel tot gevolg.
Dan koop ik er weer 1 (jong gebruikt) maar nu ben ik al weer bij de laatst werkende aangekomen.

Dus vraag ik me af of dit ergens te verkrijgen is
D12 ( buisje is 12 mm )

bvd !

pa3gws

Golden Member

Is bij ASWO gewoon op voorraad als je er zelf niet kan bestellen zal je het misschien bij de handyman kunnen bestellen.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Dat is snel !
Dank, heb ik zeker weer met m'n neus gekeken :->
Maar het zal wel een kwestie zijn van de juiste zoekterm weten / ontdekken zoals wel vaker.

ASWO ken ik niet, vrougah had je SOM, bestaat dat nog ?
Incidenteel bestel ik wel eens wat bij Nedis, maar daar kon het niet vinden, ze hebben wel wat onderdelen maar dit niet.

pa3gws

Golden Member

www.aswo.nl die levert heel veel onderdelen voor div. huishoudelijke apparatuur als je een inschrijving kvk hebt kan je daar zo terecht.
Maar wat @Hubie aangaf is ongeveer even duur als ASWO.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
buckfast_beekeeper

Golden Member

Als onze koffiezet begint te pruttelen is het meestal tijd om eens goed te ontkalken en dan kan die er weer een paar weken tegen. Met een hardheid tussen 29 en 38°F is er sprake van hard water.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Hubie

Special Member

Hardheid kan worden gemeten in het Franse,Duitse of Engelse stelsel
Lang leve de EU. ;-)

Gelukkig hebben we WiKi met een vergelijkingstabel.

buckfast_beekeeper

Golden Member

Hier is de Franse graden toch zowat de standaard.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
maartenbakker

Golden Member

Op 29 september 2020 18:25:08 schreef Kees frees:
ASWO ken ik niet, vrougah had je SOM, bestaat dat nog ?
Incidenteel bestel ik wel eens wat bij Nedis, maar daar kon het niet vinden, ze hebben wel wat onderdelen maar dit niet.

ASWO is het Duitse moederbedrijf van wat vroeger SOM heette, als ik het goed uitleg. In elk geval is dat hetzelfde bedrijf nu.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Hubie

Special Member

In NL is de Duitse norm standaard.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Waterhardheid

Ik heb hier gemiddeld zacht water van 4,98,om de 6 weken geeft de Saeco aan dat hij ontkalkt moet worden.

[Bericht gewijzigd door Hubie op dinsdag 29 september 2020 19:29:46 (38%)

Dank allen.

Aha, SOM is nu (ws al weer jaren ?) ASWO, weer wat geleerd.
(Zoeken met de term SOM schiet niet op)

Het nut van ontkalken is mij bekend, maar op een gegeven moment is het terugslagklepje echt aan z'n eind.
Maar, met de hier aangedragen kennis ga ik de lokale onderdelen winkel blij maken met een paar euro winst voor 2 van deze dingen.