oude papieren Farnell - digikey - Mouser catalogus

Tis een kwestie van gewenning denk ik, Zelf heb ik altijd de online versies het makkelijkste gevonden. Filteren op bepaalde eigenschappen en dan de goedkoopste die overblijft :) Je moet alleen wel al een beetje weten waar je naar op zoek bent, anders wordt het lastig. Als je niet weet op welke zoektermen je moet zoeken dan kan je soms helemaal niets vinden.

Morgen ben ik weer een dagje op de zaak, ik kan wel eens kijken of we ze hebben en of we er vanaf willen. Mijn collega zal de actuele wel willen houden, maar wellicht ligt er nog een editie van voorgaande jaren.

Komen er trouwens na de jaarwisseling niet weer een hele rits nieuwe aan? Dan zouden die van 2020 overblijven. Misschien krijg je er ook wel gewoon eentje als je het bedrijf benaderd. Al geprobeerd?

PE2BAS
fatbeard

Honourable Member

Op 1 oktober 2020 10:58:11 schreef hardbass:
[...] Als je niet weet op welke zoektermen je moet zoeken dan kan je soms helemaal niets vinden.
[...]

Het is alleen zo jammer dat elke leverancier zijn eigen wiel daartoe heeft uitgevonden: zo heet een jumper bij sommigen een short, heet een pin header bij sommigen een pinstrip en ga zo maar door.
En dan heb ik het alleen nog over de artikelen zelf, de onderverdeling in subgroepen is vaak nog een groter zoekplaatje: diezelfde pin header (ik heb het over zoiets) zit bij sommigen in de groep "rectangular connectors", bij anderen in "headers and pinstrips" en bij weer anderen in "board to board"; ik heb ze ook in "wire to board" gezien.
Als je de uitvoering zoekt met wandjes eromheen (zogenoemd boxed of shrouded) wordt het helemaal een zoekplaatje...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Arco

Special Member

Conrad noemde een pinheader een 'stiftlijst', da's ook wel even zoeken... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

@fatbeard, Helemaal mee eens, maar dat heb je in de boeken ook natuurlijk. ;) En dan heb je ook nog dat gezeur met automatische vertalingen. Voornamelijk de Chinese sites hebben daar een handje van. Persoonlijk houd ik alles zoveel mogelijk in het Engels dat klopt meestal het best.

Als iedereen zich aan een standaard zou houden...

[Bericht gewijzigd door hardbass op donderdag 1 oktober 2020 12:12:06 (44%)

PE2BAS
fatbeard

Honourable Member

:+ Ah! Een standaard!
Daar heb ik er ook een van (op mijn fiets)...
In mijn vriendenkring is het een synoniem voor "past niet"...

"Het mooie van standaarden is, dat er zoveel van zijn."

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Het spijt me voor je; ik heb ook nog wel wat papier liggen maar ze gaan ook niet weg. Net wat je hoort. Heerlijk om door te bladeren en je ziet nog eens wat anders.
En dat on-line gezoek bij bijv meneer C. Een regelrechte ramp als je de benaming niet exact weet. Probeer bijv. eens een bepaald type weerstand van een zekere waarde te bestellen.
Ze staan vast wel op volgorde...maar welke.....
Degen die dit in elkaar geknutseld heeft zal nog nooit daar iets besteld hebben

bprosman

Golden Member

Bij Reichelt kun je nog steeds een mooie dikke papieren catalogus krijgen.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Arco

Special Member

De online interactieve catalogus van Farnell werkt net zo snel als de papieren versie, met het voordeel dat alles wat erin staat ook leverbaar is...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 1 oktober 2020 12:30:03 schreef Arco:
De online interactieve catalogus van Farnell werkt net zo snel als de papieren versie, met het voordeel dat alles wat erin staat ook leverbaar is...

...en ook nog een heleboel nieuwe dingen die in de tijd van de papieren versie nog niet eens bedacht was.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Op 1 oktober 2020 10:58:11 schreef hardbass:
Tis een kwestie van gewenning denk ik, Zelf heb ik altijd de online versies het makkelijkste gevonden. Filteren op bepaalde eigenschappen en dan de goedkoopste die overblijft :) Je moet alleen wel al een beetje weten waar je naar op zoek bent, anders wordt het lastig. Als je niet weet op welke zoektermen je moet zoeken dan kan je soms helemaal niets vinden.

Morgen ben ik weer een dagje op de zaak, ik kan wel eens kijken of we ze hebben en of we er vanaf willen. Mijn collega zal de actuele wel willen houden, maar wellicht ligt er nog een editie van voorgaande jaren.

Komen er trouwens na de jaarwisseling niet weer een hele rits nieuwe aan? Dan zouden die van 2020 overblijven. Misschien krijg je er ook wel gewoon eentje als je het bedrijf benaderd. Al geprobeerd?

Ze worden al een lange tijd niet meer gedaan heb ze al benaderd en digikey had mij verteld dat ze in vergadering zouden plaatsen met mijn argument voor ontwerpers het handiger zou zijn en soms op andere onderdelen juist komt.

Op 1 oktober 2020 12:28:11 schreef bprosman:
Bij Reichelt kun je nog steeds een mooie dikke papieren catalogus krijgen.

Hier heb ik nog catalogus van alleen ze hebben er niet alles in staan vandaar dat ik de andere partijen papieren catalogus graag weer wil hebben. Het gemak om snel doorheen te bladeren kan een digitale pdf niet tegen op elke ontwerper of besteller kent het. Nadat je het in de catalogus gevonden heb kijk ik op de website na de code of naam. Het helpt om de artikel sneller te vinden.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Op 1 oktober 2020 17:00:36 schreef flipflop:
<ctrl>-F al gevonden? :-)

Geloof me ik ken de shortcut voor zoek functie wel. Ontwerp een nieuwprint of iets anders dan snap je het. Maar goed mijn vraag is specifiek om oude papieren catalogus te krijgen niet overtuiging na een digitale versie.

Op 1 oktober 2020 17:46:54 schreef idrenth:
[...]

Geloof me ik ken de shortcut voor zoek functie wel. Ontwerp een nieuwprint of iets anders dan snap je het. Maar goed mijn vraag is specifiek om oude papieren catalogus te krijgen niet overtuiging na een digitale versie.

Mmm, ik ben ontwerper, ontwerp nieuwe printen en bestel onderdelen... Maar ik snap niet wat je met een oude(!) papieren catalogus wil...

Niet alles is meer leverbaar, nieuwe voorraad staat er niet in, je kan niet filteren, paramedische zoekfuncties werken niet, sorteren op parameters is onmogelijk...

Op 1 oktober 2020 19:41:50 schreef Mrtn1988:
[...]

Mmm, ik ben ontwerper, ontwerp nieuwe printen en bestel onderdelen... Maar ik snap niet wat je met een oude(!) papieren catalogus wil...

Ik ben ook ontwerper en bestel onderdelen, maar soms weet je net niet hoe dat stekkertje heette en dan heb je aan je parametrische zoek functie ook niets.
Zoeken op plug levert 10.223 hits op, filtertje erop blijven er nog maar 5000 over. :-(
Even door de catalogus bladeren levert in ieder geval een (oud) bestelnummer op en een naam en/of fabrikant.
Dus ook hier liggen nog de oude papieren catalogussen.

Arco

Special Member

Even door de catalogus bladeren levert in ieder geval een (oud) bestelnummer op en een naam en/of fabrikant.

Da's met de online catalogus toch precies hetzelfde? (is tenslotte een 'carbon-copy' van de papieren gids)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 1 oktober 2020 20:02:54 schreef 2N3055:
[...]
Ik ben ook ontwerper en bestel onderdelen, maar soms weet je net niet hoe dat stekkertje heette en dan heb je aan je parametrische zoek functie ook niets.
Zoeken op plug levert 10.223 hits op, filtertje erop blijven er nog maar 5000 over. :-(
Even door de catalogus bladeren levert in ieder geval een (oud) bestelnummer op en een naam en/of fabrikant.
Dus ook hier liggen nog de oude papieren catalogussen.

Dit is ook 1 van de puntjes waarom ik ook normaal een papieren catalogus wil. Soms levert het ook nog een nieuwe onderdeel dat je tegenkomt wat in je nieuwe ontwerp kan gebruiken. Maar goed ik ben alsnog op zoek na de oude vertrouwde papieren catalogus wie kan me hier mee helpen?

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
fripster

Golden Member

Tip: Ik vind zoeken op plaatjes altijd veel sneller en duidelijker.

Stap 1: Ga naar Google
Stap 2: Klik op 'Afbeeldingen'
Stap 3: Vul in: "site: conrad.de connector" (zonder quotes)

Hiermee zoek je alleen opde conrad.de site naar plaatjes van connectoren...

Lekker scrollen en kijken. Zo kom je verder.

Voor 'site:' kun je natuurlijk andere sites invullen
Voor 'connector' kun je natuurlijk invullen wat jij zoekt.

Hope this helps!

Fripster

Eens een wirehead,altijd een wirehead.... gopher://fripster.ydns.eu

Op 1 oktober 2020 21:17:22 schreef rew:
maart 03 staat hier nog.

om welke catalogus hebben we het over? en mag hij weg ?

Reichelt heeft nog een papieren catalogus (gratis), Conrad niet.
Laat ik nu bij Reichelt alles online kunen vinden en bij Conrad zelden...

Ik zoek na een fysieke papieren catalogus farnell,rs-online, digikey en mouser. ieder geval niet naar een manier hoe anderen het digitaal opzoeken of gebruik van een digitale pdf versie. Graag een papieren catalogus boek. Wie helpt mij hier bij?

Op 1 oktober 2020 22:17:52 schreef idrenth:
om welke catalogus hebben we het over? en mag hij weg ?

Van mij mag ie weg, maar je hebt geen email zichtbaar staan voor CO leden en ook geen woonplaats. Dus of het praktisch is weet ik niet.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 2 oktober 2020 10:51:27 schreef rew:
[...]Van mij mag ie weg, maar je hebt geen email zichtbaar staan voor CO leden en ook geen woonplaats. Dus of het praktisch is weet ik niet.

Ik kan u een PM sturen. Maar om welke catalogus gaat het precies ?