W5873 igbt stuk elp266a

Wasmachine geeft tachofout e53 maar tacho is ok. Weerstandswaarde spoel ok. Via laptop mooi het toerental te volgen als je met kuip draait. Doch motor wil niet draaien. 1 igbt meet opD-S 33ohm. Stuk dus. Het is een gb10nc60hd. Ik kan enkel een gb10nc60kd bestellen maar vermoed dat daar geen probleem is. Of wel? Enige suggesties? De 2de op dezelfde fase veiligheidshalve mee vervangen? Nog andere valkuilen? Ik dacht het een experimenteel te herstellen ter lering voor toekomstige epidemieën.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

KD en HD kan je niet uitwisselen ooit geprobeerd maar helaas. knal,flits en klaar!. Maar ervaring kennende is er meer stuk... NTC, gelijkrichter en sturings IC. PS je moet alle 6 de IGBTs uit 1 batch vervangen..

[Bericht gewijzigd door smd op donderdag 1 oktober 2020 19:12:56 (14%)

@smd , amai, de goesting is nu dan volledig over. Dat gaat niets worden dus. Het werk er aan gaat het resultaat niet opleveren. Toch bedankt voor de ervaring te delen.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Zulke heb ik reeds hersteld, nog geen problemen mee gehad. Test ook de driver transistors en de uitgangen van de driver IC. Driver IC kan ook wel eens stuk gaan. Ik had de componenten bij Mouser besteld.

Het kan ook erger ,van deze zijn ze alle 6 en ook de drivers defect.

@ad12345 ik twijfel dan tss daar kun je mee naar de oorlog gaan (blijkt goed te kunnen schieten) of die heeft precies al in de oorlog geweest

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Zoooow ad12345, dat is een voltreffer!! Zo erg nooit gezien..

Idntieke torren en driver IC vervangen is meestal wel afdoende.. ICM met gelijkrichter en VDR

Van de 2 kleine drivers die aan de rechter poot zitten zijn de nummers van 1 niet te lezen de andere wel.
Het lijkt wel of er niets op staat.

In deze video staat alles klaar en duidelijk. In de commentaren vind je alle juiste types van de componenten. https://www.youtube.com/watch?v=PsroJzI3vgQ

Op 2 oktober 2020 19:03:14 schreef smd:
Zoooow ad12345, dat is een voltreffer!! Zo erg nooit gezien..

Idntieke torren en driver IC vervangen is meestal wel afdoende.. ICM met gelijkrichter en VDR

Ik zie ze bijna niet anders dan zo. Vaak nog met banen door en alles. Ze kunnen er stevig tegenaan gaan. Wordt helaas ook een klassiekertje.

Wat is dan de reden dat de igbt's defect gaan?

[Bericht gewijzigd door fabrice op zondag 4 oktober 2020 10:29:47 (19%)

hoe lees jij die miele uit ? met de laptop ?

300 gram motivatie -> kop van de hamer!
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Op 5 oktober 2020 09:21:39 schreef EricN:
Idd, laptop.

ik doelde op iets meer info ?

Hardware / software ?

300 gram motivatie -> kop van de hamer!

Niet met alle Mieles werkt lezen/schrijven vlekkeloos..

@smd hoe bedoel je? Heden zijn de bugs er wel uit bij mij. Ik kom geen haperingen meer tegen.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Bij een volledig geintregeerde vaatwasser is het wel lastig,soms wil deze niet uitlezen en bij live kijken moet je hem naar voren halen.

@ad12345 Ja, in het verleden waar daar wel wat problemen maar heden echt wel OK hoor. Wel traag geworden. Wat betreft het naar voor trekken. Dit is wel het makkelijkst maar ik heb van miele wel een plexi deur om bij openstaande deur te kunnen werken. Ik weet niet of daar een bestel nr van is.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Die kan ik wel maar die is vrij prijzig.
Heb je al een oplossing voor de epw272 gevonden?

@ad12345 oei, dan ga je mijn geheugen terug even moeten helpen. Wat was er met de epw272? Bedoel je de elp266a? Ik ga proberen en zie wel waar ik uit kom. De onderdelen zijn nog niet toegekomen.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Is van de laatste 2 jaar.
Deze heeft een probleem met het tiptoets bord.

De lege plaats onder in is voor de wifi module.

Laatste 2j? Garantie dus? Vanwaar de info over wifi module? Verband? Welk model v wasmachine? Nog geen met dit probleem tegen gekomen. Een epidemie bij jullie?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Repareer ook binnen garantie.
Als je een nieuwe module plaats dan zit de wifi module er op.
Ook al heeft de machine geen wifi dan wordt deze gewoon niet mee geprogrammeerd.
Gaan regelmatig defect,je kan hem dan niet meer bedienen via het toetsenbord,die heeft een lint kabel aansluiting.
Zit aan de bovenkant van de kaart.

Ja, met die lint dingen hebben meerdere toestellen blijkbaar last. Ovens bv. Zit bij deze toestellen het probleem dan in de module zelf? Ik hoor meestal klachten over de frontfolie. Heb je BB? Wat staat daar? Of indien niet, heb je een toestel nr? Vermoedelijk: vervang module. Wat zijn jouw bevindingen naar oorzaak? De bedieningsprint, nu echt iets dat in het verleden nooit stuk ging. Ik heb de indruk dat de nieuwe toestellen, hoewel robust uitziend opgebouw, toch zwak zijn. Te veel gadget. Word leutig binnenkort.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Wifi in een oven of eigenlijk alle apparaten, why?? Gaat via WIFI ook de kip in de oven of de was in de wasmachine?? Kolder gewoon!!

@ Eric, Miele heeft nogal problems met de comms opbouwen, heb een aantal warmtepompdrogers met dit euvel gehad.. Maar ouderwets repareren kan ik gelukkig ook nog!!