Blender stopt er ineens mee

Heb een princess blender pro 4 die er ineens mee is gestopt. Alleen de blauwe lamp (zie bijlage) brandt nog maar verder gebeurt er niets. Heb deze al 2x onder garantie laten vervangen maar telkens hetzelfde probleem. Iemand een idee? Apparaat is nu buiten de garantie.

Princess blender Pro 4 series

Ik heb het idee dat hij stuk is.

Zonder enige zinnige informatie valt hier natuurlijk niets over te zeggen. Om iets op afstand te repareren zijn schema's, meetgegevens en goede foto's van het defecte deel nodig.

[Bericht gewijzigd door Ex-fietser op 1 oktober 2020 20:49:41 (14%)]

Ik zou wel eens willen weten HOE ie stuk gaat steeds. Klinkt haast als een gebruikersfout.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Zal wel een temperatuurzekeringetje in de motor ofzo zijn (volgens mijn glazen bol, want inderdaad: dat is een gok)

wat ik dan weer grappig vind is dat NL,DE en FR ‘m niet in water mogen onderdompelen, maar blijkbaar wel in olie, vloeibaar stikstof, tolueen, of andere niet-water vloeistoffen, maar dat Engelstaligen ‘m in geen enkele vloeistof mogen onderdompelen. Dat het lijkt te mogen wil overigens nog niet zeggen dat het verstandig is, maak daar zelf een inschatting van.

Of simpelweg een los draadje. Gewoon ff openschroeven en kijken of er iets opvalt dus,

Meet even de weerstand van de motor en van het “zit-er-wel-een-kom-op” schakelaartje. Veel meer kan er niet aan stuk... (Althans, ik weet niet of dit model een snelheidsregeling heeft die luxer is dan een diode)

Eluke.nl // Backwards Lightspeed Bus: i*i=-1, so iic=-c.

De meeste blenders die binnenkomen en niet werken staan gewoon niet goed in elkaar zodoende de mechanische beveiliging vh deksel onderaan niet op de schakelaar drukt. Een elektrisch defect kan ook natuurlijk maar daar zijn iets meer skills voor nodig.

joopv

Golden Member

Op 1 oktober 2020 20:59:43 schreef Lucky Luke:
Zal wel een temperatuurzekeringetje in de motor ofzo zijn (volgens mijn glazen bol, want inderdaad: dat is een gok)

Ben benieuwd wat de topicstarter er mee doet?

Ik heb eens twee splinternieuwe blenders gesloopt doordat ik zelf pindakaas wilde maken. De stroperige massa was niet gezond voor de motor - ze zijn er aan overleden. Heb ze teruggebracht naar de winkel (met eerlijke vermelding van mijn acties). De eerste keer kreeg ik een nieuwe mee, maar die trok het ook niet. Toen maar niet meer geprobeerd om pindakaas te maken.

Mocht ik dat nog ooit willen doen zal ik een Blendtec (will it blend?) aan moeten schaffen.

Ik mix er geen stenen mee want die lus ik niet....

Maar hooguit een keertje een paar dadels voor een smoothie waar het wel misging, apparaat stopte ermee maar daarna weer gewoon aan.

Ik zal m eens openschroeven. De sensor die detecteer of de kom op de blender geklikt is werkt goed want anders zou het blauwe lampje niet branden neem ik aan.

Nee. Niet bij alle toestellen. Soms zit de schakelaar afzonderlijk vh ledje. Het zou gewoon overbodig werk zijn gans het toestel te demonteren als het iets banaals is. Het kan uiteraard nog wat ingewikkelders blijken ook maar first things first.

Uit de handleiding, pagina 6, heeft een beperkte inschakelduur dus:

Do not leave the appliance switched on continuously for more than two minutes. After two minutes, switch off the appliance and allow it to cool down for three minutes before switching it on again.

Bron: http://www.manualsworld.net/manual/454424/princess/blender-pro-4-serie…

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Op 1 oktober 2020 23:23:48 schreef joopv:
Ik heb eens twee splinternieuwe blenders gesloopt doordat ik zelf pindakaas wilde maken. De stroperige massa was niet gezond voor de motor - ze zijn er aan overleden.

Ik denk dat je daar eerder een keukenmachine voor nodig hebt, dan een blender. Vanwege de inschakelduur. De keer dat ik zelf pindakaas maakte is lang geleden, als single-digit-age kind, met een semi-professioneel of professioneel keukenapparaat dat er daadwerkelijk voor bedoeld was. Er ging veel (de helft?) zonnebloemolie bij, desondanks was het de dag erna met een kaasschaaf te schaven. Wel lekker.

Maargoed, dit is niet peanutbuttermakingonline, maar circuitsonline.

Ik heb eens bij een blender het temperatuurzekeringetje vervangen. Het zit wat ingegraven tussen de motorwikkelingen, dus eerst meten want je weet niet zeker of je het weer netjes terug in elkaar krijgt.

Pootjes van temperatuurzekering lang laten, met een platbektang koelen (zekering aan de ene kant, solderen aan de andere kant), en kort solderen aan de uiteinden. Inpakken met krimpkous en/of kaptontape, en goed strak tussen de wikkelingen vastzetten (op de plek van de oude zekering).

Dat is: indien het zekeringetje inderdaad defect is, uiteraard. Stel dat eerst vast,

O.a. Reichelt heeft thermozekeringen. (En farnell en consorten ook, uiteraard)

Eluke.nl // Backwards Lightspeed Bus: i*i=-1, so iic=-c.