Ferrite beads

Hoi.mensen ben nieuw hier, ik heb een vraag over me asus t100tam.. hiervan missen er 5 ferrite beads, hoe weet ik welke ik nodig heb? Ben wel wat aan experimenteren geweest maar nu valt ie na een tijdje uit. Dat zal een hitte beveiliging zijn. Iemand hier verstand van?

de foto is nogal onscherp, maar mij lijkt het eerder dat er enkele condensatoren zijn losgerukt? (en enkele pads)

Eigenlijk denk ik dat een paar ontbrekende ferrite beads geen over verhittings problemen zouden oeten geven, er is vast wat anders aan de hand.
Ik zou de beads gewoon even overbruggen (Als U er zeker van bent dat het echt beads zijn) je emissies zijn waarschijnlijk hoger, maar als alles goed is dan zou alles moeten werken.

"Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it." - Pope John Paul II

Op 4 oktober 2020 18:49:49 schreef walkura:
Eigenlijk denk ik dat een paar ontbrekende ferrite beads geen over verhittings problemen zouden oeten geven, er is vast wat anders aan de hand.
Ik zou de beads gewoon even overbruggen (Als U er zeker van bent dat het echt beads zijn) je emissies zijn waarschijnlijk hoger, maar als alles goed is dan zou alles moeten werken.

En als de verkeerde beads erop gesoldeerd zijn?

Arco

Special Member

Beads zijn alleen voor storingsonderdrukking, moet je ook door kunnen verbinden. (is een netwerkpoort aan de Realtek chip te zien?)
Er kan in ieder geval niks warm door worden.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Pr0bleem is dat de printplaat beschadigd is en nu die contacten met elkaar verbonden zijn. Gelukkig wel - en + gescheiden. Lastig dit :(

Arco

Special Member

Foto is nogal wazig. Waar zitten die 'beads'?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com