Philips 42PFL4606 No Backlight

Beste

Ik loop een beetje vast met deze tv, Tv gaat gewoon aan alleen in begin flits de backlight even en daarna zie je alleen nog maar iets met een zaklamp.
Heb deze tv getest met andere voeding en dan werkt de BL wel gewoon dus is iets in inverter gedeelte wat mis gaat. IC801 heb ik al vervangen door een nieuwe.
Op T803 meet ik ook geen rare waardes.
Wie heeft er een tip ?

Edit ik meet op meet punt van schema de 395V

ik heb alle weerstanden op inverter gedeelte van de pcb los gesoldeerd en door gemeten, en kom niet veel geks tegen.
Wel heb ik wat moeite om de cermische condensators door te meten ! iemand een tip om dit betrouwbaar te doen

Een flits even tijdens opstarten duid er op dat de inverter in beveiliging gaat, dus lampen of aansluiting lampen verbrand??

ik heb voor deze tv een test voeding en dan werkt de BL goed
hoe kan ik trouwens de keramische caps goed door meten ?

[Bericht gewijzigd door ejlvb81 op zondag 11 oktober 2020 23:30:53 (33%)

mijn peak ESR 70 gaat niet zo ver.

Voor de duidelijkheid: die 395V wordt niet door IC801 gemaakt, maar door IC801 gebruikt!
Het IC is een BUCK-regulator: een schakelende voeding, waarvan de uitgangsspanning lager is dan de ingangsspanning.
Ze stuurt de primaire zijde van T803, die de voedingsstroom voor de backlight maakt. Via T801 krijgt het IC terugkoppeling over de stroom die er door de backlight loopt. Als deze stroom buiten specificaties valt, gaat het IC in beveiliging (oftewel: uit!).

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Ceramische condensatoren gaan meestal niet stuk anders in sluiting of volledig verbrand. Meet IDD terugkoppel circuit goed na en/of detrafo zelf..

trafo zelf meet goed. zie daarin niks gek. welk gedeelte is verantwoordelijk voor terug koppel circuit

Daarop kan ik alleen maar zeggen: lees mijn vorige post!.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Ik had deze storing ook ooit eens bij een zo'n vergelijkbaar bijna zelfde Philips LCD, daar was het gewoon een los contactje op de inverterprint. Dus doorsolderen hielp hier.

*hier heb ik geen app voor nodig