BNC, SMA, N, PL .... ja ja .. en deze dan?

EgbertG

Golden Member

Ik vind op zolder duizenden van deze connectoren nieuw in doos.
Lijken me niet gangbaar ... of wel?

Weet iemand hoe deze heten en of t wat is?

EgbertG

Golden Member

Da's snel! Dankje. Als ik dit google klopt t inderdaad.

Waar word dit gebruikt? Kan die doos de kliko in?

Jinny

Golden Member

Als je de contra hebt dan kan je ze nog gebruiken....

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
mel

Golden Member

Misschien past er een Storno portofoonantenne op.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Het is een 75 Ohm connector, dus eigenlijk alleen te gebruiken voor antennekabels.

EgbertG

Golden Member

Ik zal ze gratis aanbieden hier op CO .. de contra's ben ik nog niet tegengekomen. Misschien als de lockdown nog langer gaat duren ga ik de zolder weer op

heb er ook wat stekkers van, ooit via via gekregen van iemand die bij kpn werkte, spul uit de 90's van systemen indertijd. ook coax en een perstang heb ik er nog van.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
EgbertG

Golden Member

Oh dat is toevallig ... ik werkte in de jaren 90 bij een bedrijf dat communicatie apparatuur ontwierp voor KPN!

En ja .. uit de inboedel kreeg ik o.a. dit mee destijds

joopv

Golden Member

Als je er echt 1000den van hebt is het terugwinnen van de edelmetalen wellicht nog interessant.

Of op ebay pleuren..

de stekkers waren van rosenberger meen ik, niet bepaald ali rommel dus..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
EgbertG

Golden Member

Kan t een keer proberen op Ebay .. tenslotte vragen ze daar veelal de hoofdprijs ;-)

het punt is dat die stekkers amper worden gebruikt tegenwoordig. had er ook een perstang bij van een kilo of 1,5 van een degelijk merk en een flinke rol coax met 3 dubbele afscherming.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Krelis Vonketrekker

Golden Member

Deze connectoren werden veel gebruikt bij de modules van Siemens in de straalverbinding apparatuur. Zelf heb ik er ook nog wat met oscillator modules. (Straal verbinding oude frequenties 4 & 8 GHz met varactor diodes en een traveling wave tube RP42 naar de schotel) Heb nog wat materiaal aangeboden op Markt Plaats, was geen interesse in. Connectors met cable er aan, en afsluit weerstanden 75 Ohm.