Opknappen oude Miele WT 945

Mooie machine, heb je nog wat foto's van binnenkant,
voorkant, binnenzijde scharnierende deur?
Goed dat de machine werkt, drogerfunctie was dikwijls defect/ niet gebruikt.

Lak kan je herstellen met radiatorlak of gewone metaalverf

Pompklep, bovenblad (afmetingen?), afvoerslang vind je wel ergens.
de T nr ervan noteren van de dingen die je zoekt, staat op de onderdelen.

Elektrische aansluiting aan ontstoorfiter, nieuwe faston aanzetten en zien of je ontstoorfiter nog goed is, best de andere aansluitingen nazien of ze nog goed vast zitten.

Schokbrekers kan je zo kopen van suspa, scheelt een pak in prijs tov de originele en zijn dezelfde.

Met het bovenblad ga ik je niet kunnen helpen daar is de afstand wat groot voor vrees ik. De lak speelt geen rol, als de kleur maar naar wens is. Als deze toestellen mooi droog staan en niet lekken gaan ze toch niet verder roesten.

Wat de afvoerslang betreft begrijp ik niet wat je bedoelt. Die zit toch achteraan met een slangklem vast? Komt de lek van hoger op? Of moet de slangklem wat vaster? Of draai de afvoerdarm om.

De ontstoorder idd, wat Fabrice zegt. Deze krijg ik zo te zien bij slechte dempers. Kuip slaagt tegen contacten, maken kortsluiting met chassis en dan last er een stuk weg. Dit is niet van slechte behandeling(gooien), dan zou er geen brandplek zijn.

Wat de pomp betreft moet je in 99 vd 100 gevallen gewoon de schroefdraad waar de filter in schroeft grondig uitkuisen. Door het stroef inschroeven of vroegtijdig blokkeren op bv een steentje gaat deze via het wateraftapdarmpje beginnen lekken. Voor jou te hopen dat je niet de 1 op 100 bent met een ander, dichtings, probleem.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

ik zou herstellen met wat huisvlijt, niet teveel met nieuwe onderdelen gaan strooien, machine is een 18 jaar oud intussen. bovenblad gewoon een stuk multiplex erop en schilderen ofzo, of op de sloop een andere eraf halen. schokbrekers is wel een dingetje, die zijn gaar en best prijzig..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Dank voor alle antwoorden!

Op 21 oktober 2020 06:53:20 schreef fabrice:
Mooie machine, heb je nog wat foto's van binnenkant,
voorkant, binnenzijde scharnierende deur?
Goed dat de machine werkt, drogerfunctie was dikwijls defect/ niet gebruikt.

Lak kan je herstellen met radiatorlak of gewone metaalverf

Pompklep, bovenblad (afmetingen?), afvoerslang vind je wel ergens.
de T nr ervan noteren van de dingen die je zoekt, staat op de onderdelen.

Elektrische aansluiting aan ontstoorfiter, nieuwe faston aanzetten en zien of je ontstoorfiter nog goed is, best de andere aansluitingen nazien of ze nog goed vast zitten.

Schokbrekers kan je zo kopen van suspa, scheelt een pak in prijs tov de originele en zijn dezelfde.

Geen extra foto's helaas, hij is alweer dicht, maar zal tzt wel weer eens opengaan. De pompklep heb ik gevonden, en fijn dat die schokbrekers vervangen kunnen worden door een goedkopere variant.. :D

Op 21 oktober 2020 09:26:29 schreef EricN:
Met het bovenblad ga ik je niet kunnen helpen daar is de afstand wat groot voor vrees ik. De lak speelt geen rol, als de kleur maar naar wens is. Als deze toestellen mooi droog staan en niet lekken gaan ze toch niet verder roesten.

Wat de afvoerslang betreft begrijp ik niet wat je bedoelt. Die zit toch achteraan met een slangklem vast? Komt de lek van hoger op? Of moet de slangklem wat vaster? Of draai de afvoerdarm om.

De ontstoorder idd, wat Fabrice zegt. Deze krijg ik zo te zien bij slechte dempers. Kuip slaagt tegen contacten, maken kortsluiting met chassis en dan last er een stuk weg. Dit is niet van slechte behandeling(gooien), dan zou er geen brandplek zijn.

Wat de pomp betreft moet je in 99 vd 100 gevallen gewoon de schroefdraad waar de filter in schroeft grondig uitkuisen. Door het stroef inschroeven of vroegtijdig blokkeren op bv een steentje gaat deze via het wateraftapdarmpje beginnen lekken. Voor jou te hopen dat je niet de 1 op 100 bent met een ander, dichtings, probleem.

Waar ergens woon je, voor een eventueel blad? Ik kom nog weleens door heel NL...
De slang lekt op de koppeling tussen slang en bocht, zie foto.
Wat betreft die ontstoorder, die lag los in de machine en de aansluitplaat was helemaal vervormd en lag ook los, ik denk dat er met een poging tot verhuizen iets mis is gegaan en de machine daarna sluiting heeft gemaakt en weg is gedaan. Hij heeft wel echt een val gemaakt gezien de rest van de schade. Als de schokbrekers er onderuit gaan zal ik eens kijken of de kuip de netentree kan raken.

Filterhuis heb ik schoongemaakt maar het rubber lijkt wat hard geworden.

Op 21 oktober 2020 17:44:28 schreef testman:
ik zou herstellen met wat huisvlijt, niet teveel met nieuwe onderdelen gaan strooien, machine is een 18 jaar oud intussen. bovenblad gewoon een stuk multiplex erop en schilderen ofzo, of op de sloop een andere eraf halen. schokbrekers is wel een dingetje, die zijn gaar en best prijzig..

29€ zag ik, is te doen. Klepje kost 15€ en dan is hij weer netjes. Veel meer huisvlijt kan ik hier niet aan doen :D

Idd. Ik gooi die bocht er ook gelijk af. Geen nut.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Mooie machines. Met ijzeren kruis, vast wel.

Kijk een welke type print het is? ELxxx?

Misschien wil je even de elcos vervangen. Dat kost weinig en voorkomt een hoop problemen.

Op 21 oktober 2020 20:37:00 schreef ad12345:
Gewoon de bocht er af halen.

Op 21 oktober 2020 21:47:50 schreef EricN:
Idd. Ik gooi die bocht er ook gelijk af. Geen nut.

En dan in zo'n houder? Doe ik dat :)
Wel een vreemde constructie zo... Ik zal eens spieken hoe het bij m'n nieuwere Miele zit (edtition 111)

Op 21 oktober 2020 22:41:38 schreef Hoeben:
Mooie machines. Met ijzeren kruis, vast wel.

Kijk een welke type print het is? ELxxx?

Misschien wil je even de elcos vervangen. Dat kost weinig en voorkomt een hoop problemen.

Ijzer kruis ja, aan de vorm van de trommel te zien. Het is nog geen softcare.
De print zal ik binnenkort eens tevoorschijn toveren, gaat het dan om de vermogensprint onderin? Of die achter het bedieningspaneel?

Op 21 oktober 2020 17:44:28 schreef testman:bovenblad gewoon een stuk multiplex erop en schilderen ofzo, of op de sloop een andere eraf halen.

Enig idee waar ik een sloop vind met dit soort machines? Hier in Rotterdam hebben we alleen autoslopen en geen wasmachines...

Containerpark, aanbiedingen op marktplaats, als je hetzelfde bovenblad vindt enzo. Onderdelen werden vaak in meerdere modellen gebruikt.
Degelijke machine nog, zie je niet zo vaak. Goed bijhouden.
Als je ze nog eens open hebt, graag wat foto's, zo weten we eens wat er allemaal inzit in zo een was droog combinatie.

[Bericht gewijzigd door fabrice op donderdag 22 oktober 2020 06:50:25 (12%)

Ga ik doen, dat zal ergens binnen een week zijn gok ik :)

Containerpark gaat niet helaas, daar mag je niets meenemen. Het is hier al een geluk dat je de ingeademde lucht mee terug mag nemen..

Marktplaats is een optie, even een sloper in de gaten houden.

[Bericht gewijzigd door maus0611 op donderdag 22 oktober 2020 11:58:01 (64%)

Heb nog wel een blad staan. Is het met recht voorfronje toch?? Meer delen nodig??

Bocht heb wel nut Erik... Miele heeft het niet voor niets er opgezet. Als je de kunststof vormslang regelrecht in de afvoer zet, gaat deze met name na een 95 Gr programmaatje zowat als een haarspeld om de afvoer hangen.. En ja, dan scheurt een van de ribbels en... wateroverlast.. Daarom zit bij nieuwe machines altijd zo'n plastic U houder voor de slang...Dat zegt een doorgewinterde witgoed monteur?? Gemiste kans!! Schroeven over, onder in de vuilbak??

die bocht bij miele heeft een extra nadeel tov een opklik houder die de slang buigt, hij is niet lang, dus een tikje tegen de bocht en de slang ligt langs het riool met nog meer lekkage..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Voila @testman, dat is mijn ondervinding ook. Die miele afvoerdarmen zijn wel erg dikwandig tov van de concurrentie. Nog nooit een probleem mee gehad. Enkel die vettig geworden afvoerdarmen vd vaatwassen durven wel eens "slijten". Maar niet volledig onterechte opmerking van smd. Ik heb bochthulpjes altijd bij en plaats deze meestal wel ter zekerheid maar zonder kom ik ze ook heel vaak tegen zonder probleem. Meestal als deze bocht er nog op zit heeft de klant er een hoop draad aan het oogje gebonden om het eruitwip euvel te verhelpen.

[Bericht gewijzigd door EricN op donderdag 22 oktober 2020 19:22:56 (14%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Op 22 oktober 2020 19:09:20 schreef smd:
Heb nog wel een blad staan. Is het met recht voorfronje toch?? Meer delen nodig??

Ja, graag! Rechte voorkant, afmetingen staan op de foto's.

Wat kan nu de reden zijn dat de slang lekt op de koppeling? Het zit er zonder rubber ingedrukt, hoort daar geen O ring in dan?

Gewoon leeftijd. Geen o-ring.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Lambiek

Special Member

Op het bovenblad kun je ook een stuk formica lijmen, is in veel kleuren te koop.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
Lambiek

Special Member

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Mail me even over het bovenblad Maus0611

Op 23 oktober 2020 19:03:17 schreef smd:
Mail me even over het bovenblad Maus0611

Gaat wegens omstandigheden even op de lange termijn... Pa blijkt opgegeven, dus dat gaat allemaal even voor nu. Geen idee wanneer ik weer aan de hobby toekom, machine staat niet thuis dus 'even' sleutelen zit er niet bij.