Bestaande timer ombouwen naar 20 uur stand

vergeten

Golden Member

Zou het te doen zijn om deze timer ANSMANN stopcontact AES1 om te bouwen naar een 19 of 20 uurs stand of is dat bij voorbaat gedoemd te mislukken?

[Bericht gewijzigd door vergeten op 21 oktober 2020 00:04:49 (25%)]

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

geen idee voor de Ansmann, maar ik heb af en toe een klokje nodig die na X uren de verbruiker stil legt tot ik weer langs kom.

de simpelste oplossing die ik bedenken kon is het ombouwen van een mechanische timer. één draadje van het motortje verleggen van de ingang naar de uitgang (dus na het schakelcontact)en eens de ingestelde aan tijd verstreken is stopt zowel de verbruiker als de klok. restverbruik 0 watt :-)

om die timers tussen de "normale" te herkennen zijn ze gemarkeerd met "auto stop"

Kristal eruit slopen en een kristal met een lagere frequentie terugzetten?

Bezoek mijn neefjes' site: www.tinuselectronics.nl
fatbeard

Honourable Member

Op 21 oktober 2020 00:00:43 schreef vergeten:
Zou het te doen zijn om deze timer ANSMANN stopcontact AES1 om te bouwen naar een 19 of 20 uurs stand of is dat bij voorbaat gedoemd te mislukken?

Niet bij voorbaat, maar de kans op succes is wel èrg klein...
Het kristal veranderen naar een lagere waarde (zou dan 2/5 van de frequentie moeten zijn) lijkt een mogelijkheid, maar dan moet er wèl een kristal in zitten. Het is per slot van rekening een netgevoede timer, die kan ook gebruik maken van de netfrequentie (ledjes, drukknop en -mogelijk- een relais vereisen geen hoogstaand rekenwerk...
Voor je er erg in hebt ben je een geheel nieuw binnenwerk aan het ontwikkelen.

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
vergeten

Golden Member

Op 21 oktober 2020 00:37:48 schreef kris van damme:
geen idee voor de Ansmann, maar ik heb af en toe een klokje nodig die na X uren de verbruiker stil legt tot ik weer langs kom.

Dat is nou net ook waarvoor ik het zoek.
Moet regelmatig een elektrische duurtest starten die na ±19 a 20 uur moet stoppen.
Dit is een compacte en makkelijk te bedienen timer alleen de tijd is te kort.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Op 21 oktober 2020 21:23:18 schreef vergeten:
[...]

Dit is een compacte en makkelijk te bedienen timer alleen de tijd is te kort.

Die mechanische dingen zijn ook nog "compact". Overigens, foto is van de simpele versie. Heb er ook eentje omgebouwd met 4 nokjes per uur. kan je per kwartier instellen. en die doet het ook prima.

ik ben benieuwd naar de binnenkant van de timer.
Inderdaad hoe wordt de timing gedaan. Kristal of net frequentie?
Wellicht zit er een hele gangbare micro in, of niet natuurlijk :)
Als je het geheel al uberhaubt fatsoenlijk open krijgt