IR afstandbediening

Ik heb een probleem met een afstandbediening. Het schema is gebaseerd op de infrarode lichtsluis van de site. Ik heb inplaats van het relais een led met voorschakelweerstand geplaatst. Ik heb de schakeling op een breadboard gemaakt, en toen deed hij het. Nu heb ik hem op een printplaat gesoldeerd en nu werkt hij niet meer. Ik heb op een paar punten gemeten en daar vielen deze van op:
http://img64.exs.cx/img64/404/1934.gif
van punt 1 naar punt 4: 0,03 volt
van punt 2 naar punt 4: 3,24 volt
van punt 3 naar punt 4: 16 Kohm
Ik heb ook de fototransistor uit de schakeling gehaald en met de ir-led de weerstand gemeten. Was altijd 16Kohm, of de led aanstond of niet. Ik heb zelf geen scoop en kan dus niet meten of de frequentie idd 7.2 khz is. Kan iemand hier wijs uit worden, of me een paar meetwaarden geven die er uit zouden moeten komen, of juist niet en wat er dan mis is.

Alvast bedankt,

Berend

--

[Bericht gewijzigd door NV Lambik op zondag 9 januari 2005 22:11:03

Het is mijn ontwerp niet, het komt van CO. Ik heb alleen ipv een relais een led met voorschakelweerstand geplaatst. Het vreemde is, dat de schakeling het wel gedaan heeft op mijn breadboard, en toen ik heb gesoldeerd heb, deed ie het niet meer. En inderdaad, 0,03 volt is wat wijnig voor 2 in serie geschakelde weerstanden, daarom viel die ook op ;).

--

[Bericht gewijzigd door NV Lambik op zondag 9 januari 2005 22:11:27

Ja, dat dacht ik ook al maar ik heb na 3 keer zoeken nog niets kunnen vinden. Ik zal nog eens goed kijken. Ik denk ook dat ik osciloscope for windows op mijn pc ga zetten. Is bij een gemoduleerd signaal wel handig;). Iemand een idee wat er ongeveer uit moet komen? Ik heb nml nog nooit met een osciloscoop of iets dergelijks gewerkt. Bedankt in ieder geval.
Berend