55ks7000

Verticale strepen inmiddels open achterkant.
Op internet gevonden r043 en r044 vervangen.
https://nl.ifixit.com/Answers/View/504606/TV+has+sound+but+no+picture.….

Weet iemand welke ik moet hebben.

[Bericht gewijzigd door ronnie1984 op maandag 26 oktober 2020 22:37:26 (70%)

Dit kan een tcon fout zijn, dus de print die tussen mainboard zit en panel. Maar dan is t over t hele scherm vaak strepen. Er zitten kleine smd zekeringen op, check deze en ook de flatcables. Maar ik denk toch fataal defect, nl van het lcd panel een defecte chip op de plastic kabels (COF chip on film aan onderkant scherm vastgelijmd en zeer waarschijnlijk defect: voel dan aan onderkant van hele scherm of t ergens warmer wordt dan de rest dan is ie afgeschreven, want vervangen doen we niet in NL.)

[Bericht gewijzigd door Bart64 op maandag 26 oktober 2020 22:37:11 (31%)

*hier heb ik geen app voor nodig

Om en om Tcon kabels losnemen, voe look aan de processor van Tcon of deze gloeiend heet word

Om en om Tcon kabels losnemen, voe look aan de processor van Tcon of deze gloeiend heet word

Tcon zit helaas in het moederbord verwerkt

Ga dit wel proberen bedankt voor de tip.

Inmiddels de 1206 51ohm 250mw en 500mw besteld mocht het met de kabels niet lukken.

Budget modelletje van bijna €2000 ??
De fout zit in het panel meestal tenzij iemand zo slim was om het mainboard te vervangen door de verkeerde maar daar ga ik niet van uit.

Klopt idd 2000 mainboard is orgineel.

RAAF12

Golden Member

Mooi toestel (SUHD, 120Hz panel, quantum dots, moth-eye coating) ik heb de 49KS8000 uit hetzelfde jaar. Ik ben benieuwd of die hete weerstanden de oplossing zijn! Volgens de link hierboven maakte hij ze los en had weer goed beeld. :?

maartenbakker

Golden Member

In het topic op ifixit staat dat de weerstanden op de strips onder de rand van het paneel zitten.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Klopt heb deze positie al gevonden kon niet zien welke het waren omdat de opdruk verbrand is.
Ga vanavond de 4 stuks doormeten zijn er 2 goed laat ik die zitten en zet ik toestel aan.
Hun zeggen dat het de 51 1206 waren voor zekerheid beide 250/500mw besteld.

maartenbakker

Golden Member

Ik heb dat topic nog eens gelezen, het lijkt erop dat de weerstanden heet worden door een sluitinkje ergens in de COF's of het paneel. Het goede nieuws is dat dat sluitinkje kennelijk wegging na twee keer de weerstanden vervangen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Yep, in ieder geval wel een budget scherm, want duurdere hebben een losse Tcon!!

Op 29 oktober 2020 18:22:51 schreef smd:
Yep, in ieder geval wel een budget scherm, want duurdere hebben een losse Tcon!!

De duurdere ks9000 exact hetzelfde mainboard.

Hangt wel af wat voor type schermen je inkoopt...

RAAF12

Golden Member

De schermen van de KS serie uit 2016 zijn allemaal 120Hz, SUHD en met quantum dots. Veel sites hebben dit getest oa. https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ks8000
Hoe je erbij komt dat dit geen goede spullen zijn is mij een raadsel. Alles behalve OLED schermen afkraken kan toch niet de bedoeling zijn????

maartenbakker

Golden Member

De beeldkwaliteit zegt niets over de productiekwaliteit.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Hallo,

Ik heb het zelfde probleem met de weerstanden. Nu is mijn vraag is het opgelost na het vervangen van deze 4 weerstanden. En heb je de 250mW of de 500mW gebruikt. Hoor graag van je.

Mvg,
Alfred

Nee helaas niet gelukt defect panel heb de 250mw gebruikt.

[Bericht gewijzigd door ronnie1984 op zaterdag 5 december 2020 22:44:03 (23%)

Bedankt voor je antwoord. Heb ze toch al besteld de versie 500Mw. Zal het ook nog even laten weten hoe het mij vergaan is.

Het is mij ook niet gelukt. 2x aan beide zijden vervangen. Branden er twee keer weer uit. Waarschijnlijk ergens kortsluiting in het panel.

Dus RAAF 12, toppie kwaliteit??? ;) Dat zijn er al 3...Heb er hier ook eentje staan zelfde euvel... Yep ik kraak geen OLED af, daarvan is de eerste generatie echt ruk van maar nu wel beter en... echt mooie beeld, vis ze er op afstand al uit in de winkel

[Bericht gewijzigd door smd op woensdag 27 januari 2021 18:48:40 (67%)

maartenbakker

Golden Member

Zou KS soms staan voor Kolere Sooi? >:-)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."