Atorch dummyload.

Ik heb een Atorch Dummyload DL24 gekocht.

Ding doet het aardig.

Nu wil ik eigenlijk vanaf de computer hem in de gaten kunnen houden.

Nu heb ik hem in m'n computer geprikt en krijg ik op 9600 baud iedere seconde pakketjes van 36 bytes binnen.

code:


013b0  ff 55 01 02 00 01 2d 00   03 85 00 02 c0 00 00 00   10 00 00 00 00 00 00 00   00 1e 00 02 17 16 3c 00               .U....-.....@.................<.
                      ^^^^^^ voltage in 100mV                                       ^^^^^^^ internal temp.  
                                ^^^^ current in mA. 
                                          ^^^^ capacity in mAh.
                                                                                              ^^^^^^^^ time hour:min:sec. 2:25:24.

Maar dat ding kan ook "external temp" meten, en misschien nog een paar parameters die wel op het scherm staan maar ik niet in de pakketjes kan terugvinden. Anderzijds... Misschien mis ik nog iets. Maar alle andere bytes heb ik nog nooit zien veranderen. "ff 55" is denk ik start-of-packet.

Maar goed. Heeft iemand ideeen over wat ik zou kunnen sturen om hem te besturen? Misschien hebben ze een ander protocol nagemaakt wat je hier in kan herkennen wat wel gedocumenteerd is ?

Ik ben bang dat wat ik kan sturen iets zal zijn als: "druk knop 1" (of 2 of 3 of 4): De bluetooth app werkt ook zo: Geen handigere menustructuur die je kan toepassen als je "buttons" op je scherm kan tonen en een touchscreen hebt.

Maar vooralsnog heb ik hoop dat ie in een andere mode getriggerd kan worden waarin ie meer info geeft en dat het mogelijk is om een betere "app" te maken.

Iemand suggesties/hints?

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/