Ik ben op zoek naar een zo klein en smal mogelijke cameramodule (Spycam ?) om te gebruiken als externe USB webcam voor mijn IMac (OSX 10.14.6 Mojave) (UVS compatible ?)
Bedoeld om voor het beeldscherm te kunnen hangen terwijl het de oogbewegingen van degene die achter het scherm zit filmt terwijl hij recht in de camera kijkt.
Hij moet zo klein en smal mogelijk zijn om zo weinig mogelijk van het beeldscherm af te dekken wat zijn aandacht kan trekken en waar hij dus naar kijkt.
Ik heb ooit een camera uit een IPhone gezien en was onder de indruk van het formaat (4 x 4 mm) maar weet niet zeker of dat de camera was of alleen een lichtsensor of i.d. en wat daar nog allemaal meer aan elkektronica aan vast zit dat nodig is om hem te laten werken.
De beeldkwaliteit zou minstens die van de camera die nu in mijn IMac zit (Facetime HD) moeten zijn.
Vraag 1: Zou iemand mij kunnen zeggen of dit überhaupt mogelijk is, of dat haalbaar en reëel is of dat dat zo ingewikkeld en dus duur zou zijn dat het niet loont en ik er maar beter van af kan zien ?
Vraag 2: Heeft iemand een suggestie welke cameramodule/ componenten ik dan zou moeten kopen ?
Vraag 3: Als het ingewikkeld mocht zijn voor een leek/ beginner om die componenten aan elkaar te koppelen tot een werkzaam product, zou ik dan in contact kunnen komen met iemand die een prototype voor mij zou kunnen laten maken om te kijken of het in de praktijk bevalt ?
Bij voorbaat heel hartelijk dank voor ev. tips, suggesties en adviezen !