F-connectoren geen perfect contact

Schimanski

Golden Member

Op 9 november 2020 07:21:28 schreef testman:
een 3weg splitter voor de modem, dat is 7,4 DBuv demping per uitgang, ruim 2x zoveel als de standaard 2 weg splitter met 3,5 DBuv...

Dat is de verdeler die het signaal vanaf de provider splitst in TV/radio en het datasignaal t.b.v. modem (F connector). Hij zit direct op het AOP (ingang zit aan achterkant) en is geleverd door de provider (beter gezegd: maakt deel uit van het AOP).

@R-P: Je geeft aan dat de middelste aansluiting op MCP03 (de plastic kap) niet gebruikt wordt. Ik vraag mij dan af waar je de TV op aan hebt gesloten. Volgens jouw eigen tekening heb je alles achter de radio aansluiting van de MCP03 zitten.

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

SORRY Ik heb er een zooitje van gemaakt, ipv van antwoorden op Schimanski hieronder heb ik het antwoord in dit tekstvak gezet en mijn vorige posting uit dit tekstvak schijnbaar weggehaald. 8)7

Op 9 november 2020 23:50:48 schreef Schimanski:
[...]Middelste aansluiting op het AOP is juist het TV-signaal (ook digitaal), waar haal je nu je TV signaal vandaan dan? Volgens mij klopt je tekening niet. Linksboven in de meterkast is toch je Modem en niet je settop box?

Klopt je tekening wel? Zo zou het aangesloten moeten zijn.

De tekening klopt met de huidige situatie. Of dat de correcte of beste manier van alles aansluiten is, is een tweede.
Ik ging ervanuit (wellicht onterecht) dat dat ding MCP03 AOP het signaal split in radio (lage frequentie) enerzijds en internet/TV signaal (hogere frequenties) aan de andere kant. Dat ding heeft als input een TV en radio signaal, dus lijkt me nogal stompzinnig ontworpen als het signaal eerst in TV en RADIO wordt gesplitst om vervolgens voor de modem-uitgang weer bij elkaar gevoegd te worden. Wellicht schat ik het allemaal verkeerd in en zijn mijn aannames volledig incorrect.

Dus Ziggo bellen om een fatsoenlijk AOP met een RECHTSTREEKSE modem-TV-radio uitgang erop?

Schimanski

Golden Member

...De 'analoge' kabel naar de TV zit er dus ook nog. op het aansluitblok dat Schimanski hierboven heeft gepost. Maar omdat de TV geen (juiste) digitale decoder aan boord heeft, is deze sinds het wegvallen van het analoge signaal niet meer in gebruik maar nog niet losgekoppeld...

Middelste aansluiting op het AOP is juist het TV-signaal (ook digitaal), waar haal je nu je TV signaal vandaan dan? Volgens mij klopt je tekening niet. Linksboven in de meterkast is toch je Modem en niet je settop box?

Klopt je tekening wel? Zo zou het aangesloten moeten zijn.

- F-connector op AOP naar modem
- 3-weg splitter op TV aansluiting van AOP
- mediabox achter 3-weg splitter

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

Op 9 november 2020 23:50:48 schreef Schimanski:
[...]Middelste aansluiting op het AOP is juist het TV-signaal (ook digitaal), waar haal je nu je TV signaal vandaan dan? Volgens mij klopt je tekening niet. Linksboven in de meterkast is toch je Modem en niet je settop box?

Klopt je tekening wel? Zo zou het aangesloten moeten zijn.

De tekening klopt met de huidige situatie. Of dat de correcte of beste manier van alles aansluiten is, is een tweede.
Ik ging ervanuit (wellicht onterecht) dat dat ding MCP03 AOP het signaal split in radio (lage frequentie) enerzijds en internet/TV signaal (hogere frequenties) aan de andere kant. Dat ding heeft als input een TV en radio signaal, dus lijkt me nogal stompzinnig ontworpen als het signaal eerst in TV en RADIO wordt gesplitst om vervolgens voor de modem-uitgang weer bij elkaar gevoegd te worden. Wellicht schat ik het allemaal verkeerd in en zijn mijn aannames volledig incorrect.

Dus Ziggo bellen om een fatsoenlijk AOP met een RECHTSTREEKSE modem-TV-radio uitgang erop?