Zanussi zdt200 water wordt niet warm

Hallo!

Bij het draaien van de vaatwas wordt mijn water niet warm, drogen doet het wel.

Heb zonet mijn vaatwas losgekoppeld omdat er vaak wordt vermeld dat het mogelijks het verwarmingselement is. Nu blijkt na meting dat deze 2,6 aangeeft wat in orde zou moeten zijn.

Heeft iemand enig idee waar de thermostaat zit , want ik zou deze ook moeten meten maar geen idee waar die zit. Ik voeg even een foto toe. Ik heb al foto's opgezocht maar ik zie niets dat er op lijkt.

Alvast bedankt!

Ik weet niet hoe je gemeten hebt maar 2,6 is een onmogelijk resultaat. Is het ohm? 2,6 ohm voor een weerstand is 20.000Watt. Relais, kabelbreuk, weerstand, andere reden van niet warmen is bewust uitschakelen wegens defect detectie vd print, bv tacho, ntc....

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Dankjewel voor het antwoord,

Ik ben een complete leek als het gaat over elektro, dus ik ga voort op wat degene zei dat ik moest doen voor de meting met de multimeter ;)
Heb even een foto toegevoegd.

Relais, kabelbreuk, weerstand, andere reden van niet warmen is bewust uitschakelen wegens defect detectie vd print, bv tacho, ntc....

Van deze zin begrijp ik niet veel helaas...

vergeten

Golden Member

Waarop heb je eigenlijk die 2,6 gemeten, de netsteker?
2,6 is een getal kan net zo goed kilo of km zijn :)

Om de weerstand te meten van een verwarmingselement moet je de schakelaar van je meter een standje rechtsom draaien. (op 400 van het Ω bereik)
Nu heb je gemeten op de "doorpiep" stand.

Relais = een elektrisch aangestuurde schakelaar.
kabelbreuk = draadbreuk, is een onderbreking in de bedrading.
weerstand = bijvoorbeeld die van het verwarmingselement, kan onderbroken zijn. Zit meestal tussen de 25 en 40Ω)

andere reden van niet warmen is bewust uitschakelen wegens defect detectie vd print,

tacho = kontrole sensor die kijkt of een motor(pomp, ventilator) draait.