omkeerschakelaar

De schakelaar ligt eruit, en de omkeerschakelaar laat ik dan zitten.
Welke bruine draad moet ik nu hebben om een gewone schakelaar ertussen te zetten.
De foto`s spreken waarschijnlijk meer.

Dank,

We hebben de motor maar open gegooid om de juiste aansluitingen te zien, bruine en blauwe draadjes lijken mij niet standaard en geschikt.
Ook heb ik het besluit genomen om gewoon alleen maar rechtsom te draaien, schroefdraad snijden doe ik toch niet op de bank.

Dan zie ik nu wel goed de aansluitingen, rood, zwart en blauw.

Welke moet ik nu aansluiten om de motor te laten draaien, zie plaatje.
Ik heb een dikke motor stop schakelaar gekocht, dus het is aan/uit.

Zo ga ik het doen denk ik, alleen een vraag hierover.

U1 heeft direct spanning en als geschakeld wordt Z1. Als ik U1 en Z1 ga bruggen, wat voor nadeel is dat voor het schakelen voor de motor.

Ik denk dat de condensator eerst spanning nodig heeft en daarna start, wellicht heeft het daarmee te maken.

Dit is het dan geworden een proefopstelling, maar draait als een lier.
Traploos instelbaar, geweldig gewoon en geen riemen omleggen . Geldt ook voor de boorkolom, even boren ...rpm instellen en gaan!

Bedankt voor alle goede adviezen, en een prettig week end.